1

Hantu Susu

03:08 |


Assalammualaikum...jawab jangan tak jawab dapat pahala tau.Ini apahal lak berderet2 cerita Hantu?Apa kena mengena pulak tin susu dengan hantu?Hah ni nak cerita.Zaman kite sekolah menengah tahun 1993,kecoh hantu susu.Dah lah kite ni dok rumah 4 tingkat kat flat Seksyen 18,Shah Alam.Bayangkan pagi2 subuh dah keluar rumah berjalan kaki ke sekolah.Dekat je tak jauh mana pun.Nak dijadikan cerita memang gemparlah kes hantu susu masa tu.Macam2 variasi yang kite dengar.Ada yang kata hantu tu mati beranak sulung.So dia (dah mati pun guna ayat 'dia' ke...)sentiasa ke hulu ke hilir membawa bersama batu nisan yang disangka bayi sulungnya.Hantu susu ni akan pergi dari rumah ke rumah untuk meminta susu supaya bayinya tidak kelaparan.

Tapi ada gak mak kawan2 yang tokok tambah cerita.Kononnya hantu ni hanya akan datang rumah yang ada anak dara sunti je.Apalagi kecut perut betul kite ngan kawan2.Sanggup ponteng kelas tuisyen kalau kena waktu malam.Kite ni dah lah memang jenis penakut.Satu hari tu bolehlah pulak lampu kat tangga tingkat 3 terbakar.Bayangkanlah gelapnya time subuh lak tu.Nak tak nak kite terpaksa gak beranikan diri turun.Perlahan...langkah demi langkah....mak....!!!!!(dah berdesup lari ke tingkat rumah).Sedar2 dah terpacak depan pintu.Kebetulan abah tengah bersiap2 nak gi kerja kat Airport Subang."Ni apahal menjerit pagi2 buta.Kenapa?"-"Orang nampak tin susu kat tepi tangga tu!"-"Dah namanya ada tong sampah diaorang letak tepi tu jelah"-"Yelah...orang ingat hantu susu tertinggalkan kat situ"-"Tu lah penakut sangat dengar sangat cakap orang.Mana adanya Hantu Susu tu.Dah gi cepat kang lambat sampai sekolah".

Alahai kite pun satu,dah sah2 kat tepi tangga tu tempat tong sampah....mestilah jiran2 letak tepi tu je.Ehm...buat penat je menjerit dan berlari pagi2 subuh.Moral of the story:Janganlah jadi penakut macam kite ni.Tapi tu dulu sekarang berani,dah jadi mak budaklah katakan.Tapi sampai sekarang kite tak berapa nak gemar tengok cerita2 hantu.Yang berani tengok pun cuma Jangan Pandang Belakang sebab kelakar.Kadang2 beranikan diri gak nak tengok drama2 seram kat TV3.Tapi baru tengok iklan pun dah kecut.Cam ner tu?




1 comment

6/6/11 09:11

hahaha...penakut upenyer... :P (sama la kita)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...