3

Mee siput?Apa tu?

17:30 |
Selamat petang!Korang semua dah minum petang tak?Kite dah lama tak pekena....haha...jangan fikir Biru2 ye sini Prohibited Area!Dah lama tak pekena MEE SIPUT!Kruppp...krupp....Bagi orang Johor nilah kudapan ringan(mak aihh...ayat),boleh dinikmati setiap waktu.Pagi,petang,malam pun ok jer.Masa mula2 kawin dengan my hubby,dia kan orang Perak,kite ni Johor.So bertembunglah Utara dan Selatan...ala2 Kutub Utara dan Kutub Selatan.Punyalah hubby pelik bila one day kite jamukan dengan mee siput.Boleh dia kata "Hah,mee siput?"
dan
He3 apalah hubby kite ni?Jom kite tengok rupa sebenarnya;
Hah kawan2 nilah mee siput.Yang kite tahu ia diperbuat daripada mee kuning.Kalau lagi halus dan nipis lagi rangup bila digoreng.Mak kite kadang2 balik Muar selalu borong mee siput.Kadang2 tersalah beli,keras berdentum.So kalau terbeli macam tu jemur seketika dibawah matahari dan goreng seperti biasa.Memori kite dulu2 kat Sek.Ren.Sultan Abu Bakar,Muar adalah sorang kawan ni jual mee siput mak dia buat.Perghh..kitelah customer tetap.Mak dia dah siap2 bubuh sambal atas mee siput dan letak dalam plastik.Kadang2 kite suka cecah dengan sambal ikan bilis dan kuah kacang.Tapi petang ni kite cecah sos je huhu.

Ok pada sesiapa yang teringin nak makan mee siput ni klik [di sini].Ok selamat minum petang......Kruppp...kruppp....

3 comments

21/12/10 18:27

wahhh...mi sipur mmg sedap. krup krap krup krap kan. izan bila kawen ngan org johor ni baru kenal mi siput.

tp dah lama tak beli nih sbb anak2 tak berapa makan. ooohh...aleasara asal muar rupanya...

19/7/13 15:00

Yeahhh... orang Muar jer yang selalunya dapat makan Mee Siput nie... kah kah kah...


Saya peminat Mee Siput tegar. Sangat sedap makan dengan sambal tumis ikan bilis... aaa aaa... petang nie goreng Mee Siput gak aaa... stok ade lagi..

20/7/13 02:23

@Aujinzhuwaa mana aci..nak jugak nak jugak..fav tu he3..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...