5

Benarkah Lelaki Sering Berbohong?

15:30 |
SEBAB LELAKI BERBOHONG

  1. Lelaki berbohong untuk kebaikan dan kerana terpaksa bergantung pada seseorang.Mereka mengambil alasan ini untuk menyelamatkan diri dan dalam masa yang sama ingin meredakan suasana.
  2. Lelaki memang tidak suka mendengar leteran dan soalan remeh.
  3. Semakin banyak dileteri dan ditanya,dia sebenarnya semakin tidak mempedulikannya.Ibaratnya masuk telinga kanan,keluar telinga kiri.
  4. Oleh kerana terus diasak dan berasa bosan dengan keadaan tersebut,dia akhirnya mengambil keputusan untuk berbohong demi meredakan keadaan yang tegang.
  5. Kebohongan yang dilakukan oleh kaum Adam adakalanya dilakukan demi menutup kesalahannya di hadapan pasangan.
  6. Lelaki juga gemar berbohong kerana enggan kemampuan atau kewibawaannya diperlekehkan oleh kaum Hawa.
  7. Lelaki berbohong semata-mata ingin kelihatan hebat di mata seorang wanita yang sedang cuba dipikatnya.


Kite memang dah biasa berdepan dengan macam2 peel lelaki.Masa zaman sekolah,kerja dan sekarang.Kalau nak tau seseorang tu berbohong atau pun tak;

  • Kite tak sempat tanya apa2,si dia dah bla...bla..cakap non stop.Talkative lain macam.
  • Tak berani bertentang mata bila berkata-kata...
  • Gelisah je..kejap pusing kiri kejap pusing kanan.Mungkin pening kepala nak susun ayat nak tipu he3...
  • Korang pulak???

Kredit Info:

  • Harmoni:Perihal Lelaki

5 comments

14/1/11 15:34

memang dorang pandai bohong .
hehee

14/1/11 15:37

fiqah tak suke org yg berbohong..!!! huhu..tp alhamdulillah..wat mase nie..insyaallah klo org yg bebohong ngn fiqah face 2 face..mmg fiqah dpt detect..tp..hate to say...fiqah hate org yg berbohong walau dgn apa alasan pon..huhu..

14/1/11 16:01

kt sini pon entry psal kaum adam rupanya..=)

diorg menipu utuk slmtkn dri..jd pmpuan kna pndai cri jln spya llki tk menipu..=)

14/1/11 16:45

hye semua!erm lelaki ke pompuan ke kalau bijak bawa diri tentu tak nak bohong kat psgn ,kan?sama je..lelaki berbohong sbb tak nak psgnnnya kcl hati..kang ssh nk pujuk ye tak he3...

14/1/11 20:27

bila dh berbohong, terang2 depan mata pon nk meneruskan pembohongan lagi..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...