15

SEGMEN:AKU INI WANITA

14:45 |

Assalammualaikum.....sukanya ada segmen khas untuk wanita.Jom join!

BEN ASHAARI



LuaHaN Hati SeBagai IsteRi


Apa kata kami wanita;
Lembut di luar,kental di dalam;
Bijak berkata,maruah dijaga;
Dekati yang halal,jauhi yang haram.

Wahai lelaki kami bersyukur;
Kamulah pemimpin kami yang lemah;
Jika tersalah langkah diatur;
Menanti kami syurga....atau nerakakah?

Wahai kekasih wahai suami;
Berat tanggungan dan beban menanti;
Didiklah kami jangan khianati;
Apatah lagi mendera kami.

Daku gembira jodohku kini;
Walaupun kurang di sana sini;
Bukanlah harta yang ku cari;
Cuma kasih sayang dan cinta sejati.

Rajin membantu bijak berkata;
Kuat kesabaran dan tidak putus asa;
Tabah bersama mengharungi segala;
Tidak cukupkah untuk ku tersenyum ria?

Yang...sayangi daku hingga akhir hayatmu!

Nasihat untukmu lelaki....
(Nak ganas sikit he3..)Hah..korang tau tak kitorang wanita ni insan teristimewa.Kelembutan,kecantikan,keayuan bukan untuk dijadikan pemuas nafsu!Hormatilah wanita..tak kira hodoh,cantik,tua,muda!Ingat takde wanita takdelah korang yang handsome,macho dan berjaya ni.Ubah minda,buangkan ego.Bagi yang bujang hati2 bila berkata.Bijak memilih pasangan sesuai.Tapi jangan jadikan faktor luaran sebagai penyejuk mata.Pesanan untuk si suami,wang bukan segalanya.Kami isteri perlukan pujian,sokongan,belaian.Bukan setakat "Ye,memanglah saya sayang awak.Kan dah kawin ni.".Rajin,berkompromi,kukuh ekonomi,kuat ibadah..sudah tentu kami tak lari...(lari dulu sebelum korang baling mouse yehaaa)





Terima kasih kepada bro Ben Ashaari dan juga pada rakan2 yang baca.Terima kasih pada korang yang bergelar L.E.L.A.K.I...lebih2 lagi yang bergelar suami.


"A successful marriage requires falling in love many times,always with the same person"
(Mignon McLaughlin)



15 comments

setuju2 hehehe

17/1/11 16:23

wa!!! so touched...huk4..nice blog.

aku juga wanita..:)

i follow u..singgh blog saye juge..:p

17/1/11 16:37

hi...from mr. ben..singgah membaca

17/1/11 16:51

@♥ Ms Adryl ♥

yuhuu sis!ok roger and out.otwww

17/1/11 16:51

@Qaseh dalia adelia

"betul..betul..cute nyer sis ni he3..

17/1/11 16:52

@McCat

"yuhuu blh ajer *-^

yuhuu.. aku pun dah buat.. tapi ntah la betul ke tidak aku tulis tu.. main merapu jew.. wakakaka.. nak luahkan perasaan kunun la tu..

17/1/11 17:52

setuju sgt dgn pe yg diatas 2 tp jgn la mrh2 pd laki coz lelaki ni byk tanggungjawab tau hehe

17/1/11 18:01

@KyLe

"ok2 kitorg faham.kyle ok kan..baik kan..tanya sama itu Qaseh dalia adelia he3

17/1/11 18:01

@❦ CuTe MuMmY FaRa ❦

"ok2 aku nk terjah ni he3..support my bff!

17/1/11 18:14

salam, tahniah buat kita wanita...
dah buat entry jugk... tapi tak sempatnak info kat ben, dah tutup kot segemen

17/1/11 19:02

terjebak kat sini dari blog ben ashaari..hehe

17/1/11 20:47

betul-betul..ngee

17/1/11 21:36

@FaKArePa!n

"hye..tgu ye esok segmen lelaki pulak he3..

17/1/11 21:36

@Lulu caldina

"go..go..girls!he3...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...