7

Akhirnya Ameng Spring Dihukum Penjara 8 Tahun dan Sebatan 10 kali

20:32 |
Salam malam...just quick entri.Baru tengok berita dan inilah dunia artis.Tak dapat lari daripada terjebak dengan dadah!


Ameng Spring akhirnya dipenjara di atas kesilapannya sendiri akibat memiliki ganja.Isterinya mengaku tidak bersalah.Sedih tengok isterinya tadi berlinangan air mata masa berbual dengan Ameng di sebalik jaring2 yang famous tu.


ameng spring

Nak kesian kat Ameng hurm...silap sendiri.Patutlah A.Aida dulu2 mengambil keputusan untuk bercerai.Kesian pada anak2.Masa tahun 1994-1995 kite memang cukup suka dengar semua lagu kumpulan Spring.Dan ada juga lagu yang menjadi memori kite dulu2(huish rahsia tak boleh citer).

Bakat nyanyian yang ada & suara lunak merdu akhirnya terkulai dan lemas akibat dadah durjana.Sayang seribu kali sayang.Ramai artis yang berbakat hancur kerana dadah.Tak perlu disenaraikan kerana semua dah tau.Oklah akhir kata kite sebagai sesama Islam mendoakan agar Ameng muhasabah diri,bertaubat dan dia patut hayati lirik lagunya yang indah.Jangan hanya nyanyi tapi dia sendiri tak hayati.Ok bye.......


Ku lepaskan kau pergi 

Desakan air bisa merubah
Dan segunung pasir akan menjadi lembah
Tiada yang mustahil keteguhan cinta
Tumbang kerna desakan
Seribu dugaan

Begitu terjadi diantara kita
Perjalanan yang menguji tak terlawan rasa
lalu kita tewas... diarus yang ganas
Sungguh berat untuk menghadapi semua ini

Tak terdaya lagi untuk mengharungi
melepaskan kau pergi itu yang terjadi

Mungkin suratan kita
hanya disini cuma
Perpisahan mungkin akan membawa hikmah
Kau terimalah segalanya dengan redha
pengalaman kita abadikan dalam jiwa...




Nota Comel-->Harap bila dipenjara,dia akan menemui kekuatan dan dapat pulih daripada ketagihan  dadah,insya Allah.

7 comments

12/4/11 20:55

Semoga bila dipenjara kelak, akan mendapat petunjuk.. Dadah memusnahkan negara dan bangsa.

12/4/11 20:59

@Aidanatasya

"insya Allah...sama2lah doakan yg terbaik.

13/4/11 04:45

syafa pun harap macam tuh..saya lagi dapat rasakan apa yg sabariah rasa..=(

13/4/11 10:55

SEMOGA JADI PENGAJARAN KPD KITA SUME ; ARTIS KE BKN ARTIS KE....UNDANG2 TAK PNH PANDANG ITU SUME...KAN

13/4/11 12:01

Dadah membawa padah..


Tenaga Turbin Angin di Uruguay

10/6/13 00:27

salam kak leaaa..
alah citela rahsia tuuuu..huhu^^

10/6/13 00:59

@Gee GTGwsalam gee...hahahaha tak leh secret ngeeee...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...