4

Bukti Kawan Korang Pakai Barang T.I.R.U.A.N ~ Majalah Ujang Lagi???

01:41 |
AssalammualaiKum semua.Good Morning dan salam sejahtera diucapkan.Dahlah minggu ni cuaca panas di luar,di dunia blog pun P.A.N.A.S disebabkan masalah tadi [picitlah].Maka jomlah bergelak ketawa pekena Nescafe Panas sambil meng'update entri'.



Ada kawan yang mengaku bahawa segala barang yang dia pakai semuanya asli,tulen & mahal.Korang percaya kerana kurang arif tentang bagaimana ingin membezakan mana yang asli atau tiruan.Nak tau....tengok saja bukti-bukti di bawah ini.



CERMIN MATA
Akan dibiarkan begitu saja di dalam kereta dan tak kisah kalau terduduk,tercalar dan tercuri oleh orang.


JAM TANGAN
Sebulan sekali tukar bateri,tukar tali yang cepat reput dan akan menyelam bak ikan kelemasan bila direndam dalam air.


BAJU
Bila beli saiz L,dah basuh jadi saiz S atau bila beli kaler hijau,dah basuh jadi putih.Yang ketara bila baru beli kerap dipakai tapi bila dah lama,jadi lap kaki kat lantai.


KASUT
Beli semalam hari ni dah mula nak jahit sini sana.Kasut sepasang tapi bawak pegi pasar,pergi kebun dan pergi karaoke.Lagi selamber akan pakai kasut tu jugak untuk pergi masjid pada hari Jumaat.


MEMBER KORANG SENDIRI
Bila cakap suara mula tukar,bila jalan lenggang pun dah lain.Pakai fesyen baju semakin pelik,pergi jamban awam pun tak masuk sekali dengan korang sedangkan sejantina.Kompom member korang pun tak tulen!


Auwwww tak kuasa mak!!!




Kredit Info:

  • Majalah Ujang Mei 2011

4 comments

14/5/11 07:15

hahahahahaah.alah, mmg ramai yg pakai barang tiruan. me too!!memang kengkadang suke je beli yg tiruan cuz bukan ade beza pun ngan yg asli. malas nk membazir tp tu yg rase2 nk jelah.

14/5/11 10:12

salam sis...

singgah jenguk cni...
biasanya bila tiruan..kualiti pun rendah kan ;)

tp klu nak beli ikut kemampuan la kan ;)

14/5/11 11:17

hahahaha..best best! tapi saya x kisah tiruan ke tulen.janji benda tu saya dah terpikat!ngeee

14/5/11 14:44

hye dik..thanks sebab sudi dtg blog kak hana :)

kelakar arh yag part member sendiri tak asli tu. haha. huih~ lama dah tak baca buku ujang.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...