6

B.E.R.S.I.H???Dari berpanas & berhimpit tanpa faedah,baik bersihkan hati sendiri dulu!

07:29 |
Salam pagi Jumaat.Jemu,muak dan malu!Bosan tiap kali belek suratkhabar,semua tentang kisah dunia politik.BERSIH?



Hurm cuba korang pandang kiri,pandang kanan,pandang belakang,pandang depan.Sedar tak betapa ramai kaum B.U.K.A.N M.E.L.A.Y.U. yang memandang rendah pada kredibiliti,kepintaran,hak dan kelebihan kita sebagai M.E.L.A.Y.U.Warga asing tidak kurang lagaknya.Dah diberi peluang mencari rezeki di Malaysia hingga mendapat taraf penduduk tetap,mereka tidak pernah menghormati penduduk tempatan.


Tiap kali berselisih dengan kaum cina atau beli barang di kedai mereka,korang perasan tak?Mereka kadang-kadang bercakap bahasa mandarin sambil memandang sinis kepada orang melayu?Bila berselisih pula dengan kaum india,mereka ada yang memandang secara samseng.Tapi tak semua macam tu.Masih ada lagi daripada kaum mereka yang baik dan boleh duduk semeja minum bersama kaum melayu,tapi harap bukan di depan je manis,di belakang?


Wahai bangsaku....wahai orang yang mengaku anda Melayu....sedarlah...bangkitlah.Ini bukan zaman untuk berdemonstrasi jalanan,bukan lagi zaman yang perlu berparang,bersabit segalanya.Malulah pada kaum lain yang berhempas pulas mengukuhkan ekonomi,berhempas pulas meluaskan empayar perniagaan.Tetapi orang melayu?Sampai bila orang melayu perlu bekerja di bawah telunjuk kaum lain...sampai bila?Sampai bila kaum lain mainkan gendang dan orang melayu menari?


Lihatlah di negara lain yang kucar-kacir akibat peperangan,kanak-kanak ramai kehilangan ahli keluarga dan juga turut kehilangan anggota badan.Semua akibat pemerintah dan rakyat yang sama-sama berjuang kononnya untuk menuntut hak dan keadilan.Tapi kepuasan apa yang mereka dapat?Puas sebab dapat tambahkan statistik angka kematian,puas dapat mencuba kecanggihan senjata?


Setiap rakyat MALAYSIA bebas bersuara,bebas bergerak dan bebas melontarkan idea tetapi bukan demi meruntuhkan kerajaan.Ya baik parti pemerintah dan pembangkang semua mempunyai kewajipan dan tugas untuk mengemudi MALAYSIA.Bukan parti itu yang tak elok tapi hati setiap ahli itu yang perlu dibersihkan!Bukan saja mereka,semua rakyat Malaysia perlu bersihkan hati.




P/S-->Apa-apapun tindakan,kesianlah pada generasi akan datang.Rata-rata yang menyertai BERSIH semua mempunyai keluarga,mempunyai anak-anak.







6 comments

hebat ! already shared on my fb =)

8/7/11 08:28

kita tengok ja lah apa yg jadi lepas ni..who knows lepas bersih tu nnti keadaan berubah...sama2 doakan yg terbaik =p=p=p

8/7/11 08:44

@siti faridah harun (nama penuh tu)

owh tq sis...jom bersihkan hati!

8/7/11 08:45

@yui92

ye betul tu sis!kdg2 kerajaan perlu dan patut tau apa yg rakyat inginkan.

8/7/11 09:57

Setuju sangat. Memanglah tak semua yang memimpin tu elok, tapi bersyukurlah atas usaha pemerintah mengekalkan keharmonian selama ni. hidup aman damai. yg suka berbalah MELAYU jugak, bangsa lain gelak guling2 tengok org2 kita punya perangai.

8/7/11 10:06

@Cik Puan Bunga

hye sis!ye betul tu.sampai bila melayu nk berbalah sesama sdri,kaum lain suka tgk melayu bergaduh..sedih...sedih.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...