12

1 Ogos di 1 Ramadhan~Puasa Kali Pertama Sebagai Blogger~Jom Tenangkan Jiwa Dengan Buku

08:33 |
Salam pagi 1 Ramadhan semua!Alhamdulillah bulan yang dirindui sedang kita nikmati sekarang.Semoga usia dan kesihatan diberkati Allah.Sama2lah mantapkan dan perbanyakkan lagi amalan berbanding Ramadhan tahun lepas,insya Allah amin.Kite gembira kerana ini kali pertama berpuasa sebagai blogger.Tak sabar nak baca kisah dan pengalaman korang di bulan Ramadhan.

Kali ini kite nak kongsikan di antara buku2 yang dapat tenangkan jiwa dan tambahkan lagi ilmu di dada.Mesti ada antara korang yang dah baca.

Buku ni memang dah lama tapi ilmunya sentiasa lekat di hati
Penulisnya Ustaz Safwan Fathy~guru agama/penulis/pendakwah di pelbagai stesyen radio,masjid,jabatan kerajaan,sekolah,kilang dan juga di media massa

Di antara topik yang mudahkan pembacaan dan penghayatan;



 

Buku ini pula dihadiahkan oleh mak kite yang tersayang;

 Tak tau pulak famous juga buku ni.Rata2 blogger ramai dah kongsikan tentang buku ni...alhamdulillah.


Ini pula koleksi buku abah kite punya.Kite pulak yang simpan dan cukup suka amalkan pelbagai doa untuk murahkan rezeki.Alhamdulillah cepat atau lambat,kenalah redha sebab hanya Allah Yang Maha Mengetahui masa dan saat yang sesuai untuk ditunaikan permintaan hamba-Nya.

 Penulisnya ialah Nuh Syarifuddin Wardi

 Sebagai wanita perlulah ada buku rujukan sebagai pembimbing.Buku ini merangkumi pelbagai topik dan ilmu yang sangat berharga untuk wanita.Mengukuhkan lagi keimanan untuk menjadi wanita solehah.

 Judul asal buku ini ialah FIQH AL-MAR-AH dan diterjemahkan oleh Muhammad Athiyah Khumais.






Dan akhir sekali buku kite ialah;
Ditulis oleh Ustaz Ahmad Baei Jaafar,Ustaz Mohamad Abdul Rahman dan Ustazah Rohani Mohamad.Ia diselenggarakan oleh H.M Tuah Iskandar.Kalau korang nak tau buku ni kite beli pada 9 Ogos 1997!!!Hah usia kite masa ni..he3...baru sweet nineteen ^-*


Nota Cemas-->Alamak dah lewatlah!!!Tulah bila dah jadi blogger,syok2 update entri heh 'eh sampai tak sedar masa berlalu.Kang lewat ke office naya kite.Oklah jumpa lagi di lain entri.Kalau korang ada buku2 koleksi,jangan segan2 kongsikan ye.Banyak pahala bila ilmu disebarkan,insya Allah.Huwaa tak boleh taip lagi,nak gi office dah ni.Assalammualaikum.

12 comments

1/8/11 08:42

arrayah.info - Kerana Kuasa, Tiada Kesatuan Permulaan Puasa Bagi Umat Islam

1/8/11 08:44

sALAM RAMADHAN ya:D

1/8/11 08:49

@Anem arnamee

slm ramadhan juga utk sis anem ^-*

1/8/11 08:50

@abu idris

slm ramadhan ye....otw ke sana.....

Salam, Good job semoga diahmati dan dierkati sempenaRamadhan Almubaraq

azliyacollection

1/8/11 09:02

salam ramadhan kak....

satu je buku pernah baca.. penenang jiwa... hoho....

1/8/11 09:10

@Amni

"slm ramadhan juga utk sis amni...alhamdulillah nanti sama2lah kite tambahkan lagi ilmu dgn pelbagai buku ye ^-*

1/8/11 09:11

@AZLIYA COLLECTION

slm 1 ramadhan juga utk azliya collection.uweiiii jom semua pakat serbu azliya collection!

1/8/11 09:53

selamat berpuasa cik kak, hehe

jom baca ni jap, sekadar berkongsi ilmu ... ilmu tentang puasa

Salam Ramadhan, terima kasih krn sudi ke azliya collection.blogspot.com

1/8/11 10:42

waaaaaa...nak jugka bace..
tak aku tak minat sgt bace buku..
tgk cite suka lahh hihi..
selamat berbuka ehhh

kalau buku best , tak kesah banyak mana pun kena baca mesti nak baca :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...