12

Motivasi Pagi~Berkerut Atau Tercerut?

07:33 |

Terdapat di antara kita yang mudah berkerut muka terutamanya ketika menghadapi sesuatu tugasan yang mencabar atau masalah yang begitu berat.Sebenarnya dengan bersikap sedemikian,anda sedang memberi tenaga yang negatif terhadap sesuatu yang sedang anda hadapi.Ini akan menyusahkan lagi cara anda untuk bertindak bagi menangani sesuatu tugasan/masalah.

Hamka:
Sebesar-besar atau seberat-berat urusan,jangan dihadapi dengan muka berkerut,kerut muka itu dengan sendirinya menambahkan lagi kerut pekerjaan itu

Lihatlah bagaimana cara pemimpin-pemimpin negara dan orang yang hebat-hebat menyelesaikan masalah yang mereka hadapi.Mereka tidak membenarkan emosi negatif menguasai mereka.Mereka masih mampu kelihatan tenang,tersenyum dan tidak berkerut muka walaupun sedang menghadapi masalah yang begitu besar.


Nota Pagi-->Salam pagi Isnin semua.Jangan stress masa kerja/belajar hari ni ye!Penuhkan diari kehidupan dengan hati yang tenang dan ceria.Apa pun aktiviti dan tugasan yang dihadapi,cuba fokus dan 'work smart'.Tak mau muka ketat dan berkerut ye...nanti tercerut.


Mulakan hari Isnin dengan ceria.Tak mau kerut2 tau!!!


Kredit Info : 
  • Buku Motivasi Renung-renungkan & Selamat Beramal~Prof Izzi

12 comments

8/8/11 16:21

sy tengah kerutkan muke nih..sebab test byk sgt!

9/8/11 08:34

argh!!! saya pu dah berkerut cari butang komen x jumper



Entry : wayang 3D dirumah

9/8/11 08:51

@Tukang Godam

hahahha so sorry!kite lupa tukar color font hehehehe

9/8/11 08:52

@luqman zakaria

owh jgn!nanti awek2 tgk muka berkerut,semua pakat lari.

hihi... momoy start hari Ahad
kadang nak ada mood g keje kena pakai lawa2 sikit
muahaha

9/8/11 12:56

@.::: Princess MOMOY :::.

samalah kite!kalau hari tu moody,bila melawa dan melaram,baru bersemangat nak tempuh satu hari suntuk tu!

9/8/11 13:29

kalau kat u aku kn..
muka berkerut semua dak engineering..
bab study kuat sgt..
susah nye pasal..
hahahahaha

9/8/11 23:29

hi...i folo u k...hit me back...salam perkenalan n samat berpose:-)

10/8/11 06:26

@nick dot anis

:slm ramadhan dan slm perkenalan ye siis!tq sudi sggh sini.otwww ke sana..ke sana...

10/8/11 06:29

@Far8 budak baik

wah mesti susahkan?kite pulak tgh menghadap timbunan invois,sykt nak tutup akaun bulan ni,nak buat audit.rasa mls nak gi keja menghadap nombor2 huwaa.....

12/8/11 23:14

mekasih alea, bagitau pasal pejabat pos tu... akak memang tak tau langsung! dah buat entri dah pasal tu... huhuhuhuu

http://www.massaari.com/2011/08/pejabat-pos-salak-tinggi-terbakar.html

13/8/11 11:57

@mas saari

owg sis mas!sama2 :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...