12

Beratnya Dugaanmu Si Cantik MANIS~ZARITH NADHIRA BT MOHAMAD ZIKRI(Rara)~Nona TV3

16:01 |
Salam semua,lama betul tak update entri.Owh tadi baru je tengok rancangan Nona TV3 setelah sekian lama tak layan.Buka Nona pun kerana gadis manis ni;

RARA ZIKRY
(Update-->Foto telah di delete untuk menghormati arwah)

Siapa sangka kuasa Allah bila tiba2 dugaan datang tanpa sempat bersedia.Bagi korang yang belum tahu kisahnya;boleh je Google,dah ramai blogger yang kongsikan.

 Semoga ibu tersayang tabah menghadapi dugaan ini

 Kasih ibu yang tak pernah putus asa memastikan anaknya sihat kembali

 Antara kata-kata semangat dari kawan2 nya


Rara Zikry atau nama sebenar dia ZARITH NADHIRA BT MOHAMAD ZIKRI , yg lahir pada 4 Oktober 1988 ...merupakan student Lim Kok Wing , dlm jurusan Interior Design. Rara ni mengidap penyakit Hypoxic Ischaemic Encephalopath ie kecederaan otak yang disebabkan kekurangan oksigen , kesan drpd sesak nafas atau asthma...poor her:(

Sedih dengar luahan hati ibunya di Nona.Dia berkata memang terkejut masa datang ke hospital dan lihat anak yang ceria tiba2 koma.Rara mengalami masalah saraf dan akibatnya,seluruh badannya kejang.Hampir 2 tahun Rara sakit,ibunya tidak jemu dan putus asa mencari maklumat melalui pembacaan baik di buku,majalah dan internet.Serta mencari maklumat tentang cara untuk mengurus  dari segi urutan dan pemakanan.Buat masa ini Rara dah banyak beri respon setiap apa yang ibunya katakan.Cuma sekarang ibunya sedang cuba untuk meluruskan kembali kaki Rara,menggunakan urutan.



12 comments

9/10/11 16:13

HMM..SEDEYNYA.

mungkin ini ujian buar rara..\moge dia sembuh..

siapa tau kuasa Allah boleh kembalikan keceriaan rara..amin

9/10/11 17:12

@syAfA

hye sis syAfA...kita semua kena bersyukur dan menghargai kesihatan yg sekarang Allah pinjamkan,kerana kelak tiada sapa tahu apa yg akan terjadi :)

10/10/11 00:48

insyaallah.amin~
rasanya time raya pun tv3 de tunjuk.malaysia hari ni.macam tak sangka sekelip mata.

10/10/11 07:07

@MaYa MustWany

hye sis..betul tu dh kuar kat MHI ngan NTV7 juga

10/10/11 13:39

moga dia tabh..Tuhan xkkn menguji hambanya diluar kemmpuannya

10/10/11 15:05

Kisah Rara ni buatkan kita sedar betapa segala yang kita miliki saat ini adalah pinjaman semata-mata...

10/10/11 15:09

@chiLleD...!!

ye betul tu chiLleD....kita semua pun perlu bersedia kerana ujian Allah akan hadir tanpa diduga utk uji keimanan :)

10/10/11 15:12

@Scarlett O'Hara

betul tu sis Scarlett.....semua mesti menghargai dan bersyukur dgn keshtn yg Allah pjmkan ini,dgn dekatkan diri dengan-Nya.

12/10/11 22:49

SUBHANALLAH
TAKUTNYE..MINTA DIJAUHKAN...

moga cepat sembuh ye...

14/10/11 03:55

amin:)

16/10/11 16:29

moga rara cpt smbuh..
aah..ada dh bca nie..

kte kne bersyukur dgn apa yg kte ada kan..sbb klu allah nak tarik nikmatnya..sekelip mata je kan..

2/12/11 01:08

dia dah meninggal tadi..sian dia..huhuhuhu....

al Fatihah

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...