13

MHI TV3~Jus Avokado & Jus Kiwi air tangan Ally Iskandar

07:23 |
Assalammualaikum semua!Pagi tadi sempatlah tengok MHI...suka dengar ulasan berita dari Wardina & Ally Iskandar.Hari ni giliran Ally untuk sediakan sarapan dan dia memilih untuk buat JUS AVOKADO & JUS KIWI.

 Ambil isi avokado dan kisar.Begitu juga kalau nak buat jus kiwi,masukkan je dalam pengisar.

 Kisar....kisar.....

Masa buat avokado proses berjalan dengan lancar.Cuma masa buat kiwi,Ally terlupa nak letak bekas untuk tadah jus yang keluar.Maka memerciklah tadi dan Wardina asyik usik Ally je.Hurm...memang Ally kena cepat cari  'orang rumah' :)

 Bekas inilah yang Ally lupa letak adeihhhh.....

Owh lupa nak 'snap'.Dah kisar buah tadi,masukkan pula susu Full Cream Dutch Lady.Kisar sekejap je dan masukkan jus ke dalam gelas.

 Siapppp....

 Sedia untuk diminum

Jus avokado Wardina yang minum sambil dia mengunyah buahnya.Ally pula rasa Jus Kiwi dan hahhahaha mungkin sebab dia kisar kiwi tadi bercampur bekas2 buah avokado dalam pengisar tu.Mungkin masam kot?Terkelat-kelat muka Ally masa tu bila Wardina tanya sedap tak?Sedapppp Ally jawab hehhehe...

Bolehlah korang cuba.Bagus juga minum untuk sarapan.Asyik teh tarik,teh 'o',nescafe....cuba resipi ini pula.Selamat mencuba ye!

13 comments

27/10/11 08:34

mesti sedap buat jus2 macam ni di pagi hari.

27/10/11 09:52

berkhasiat!..pg2 selalu minum kafein ja kan...heee

27/10/11 11:40

@feza

hye sis feza!betul tu nanti nak belilah avokado buat kat rumah ngeee

27/10/11 11:41

@azu

hye sis azu!yupp betul tu minum kafein kepala kite pening lalat hahahha

27/10/11 13:53

ally kena cpt2 kawin ni..hehe...ciktom suka jus kiwi tp xsuka avocado..

27/10/11 13:59

@CIK TOM

hye cik tom owh yelah kiwi lagi sedap kot.avokado tu ada kelat2 sikit hehehe ^^

27/10/11 14:56

awk snap guna phone ke tu??

27/10/11 15:24

@merahitujambu

ngeee ^^ ye guna hp tu yg blurrr hehehehe

27/10/11 15:49

tengok gak mhi pg td..

kalau kiwi penah mkn..avokado..tak penah pulak.

27/10/11 15:56

@Ujie

hye Ujie!owh mama kite suka sgt ambil isi avokado tu then lenyek isinya,sapu kat muka.ntah petua apa, tak pulak teringin nak tanya hahahha

28/10/11 00:02

kena cuba ni...

28/10/11 02:06

cam sedap..leh try

28/10/11 10:57

macam sedap..tapi eka selalu mnum teh je..takpun air suam...hehehe

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...