7

Lepas cukur atau cabut bulu ketiak...jangan pakai deodorant terus?

23:27 |


Ntahlah tapi memang kite pernah baca kat pelbagai artikel di media massa.Selepas je korang cukur/cabut bulu ketiak tu...jangan terus pakai deodorant.Bila dah melakukan proses pencabutan bulu,liang roma kulit akan terbuka.Bahan alkohol dalam deodorant akan meresap terus masuk ke kawasan yang dicabut tadi.Kanser Payudara?Ntahlah takda kajian spesifik yang boleh menyalahkan deodorant 100 %.Banyak lagi faktor menyebabkan kanser payudara,kan?

Tapi mak kite memang dah lama tak amalkan pakai deodorant.Mak lebih suka pakai......

Hibka...sapa yang tak kenal!!!

Yang tutup ungu ni bau wangi....

Pakai deodorant juga boleh sebabkan baju di bahagian ketiak jadi KUNING!Tadi baru tengok iklan satu produk deodorant terkenal,kononnya kalau pakai produk tu takkan tinggalkan kesan kuning di baju.Satu lagi ramai yang kata,pakai deodorant antara punca ketiak hitam!Cuba tengok ketiak pelakon zaman dulu molek je diorang berkemban.Tak segan langsung nampak ketiak.Mungkin diorang amalkan sental limau nipis kat ketiak.Mungkin juga pakai tawas.Owh pakai kapur sirih pun turut membantu hilangkan ketiak hitam!


Zaman sekarang lagi mudah.Hah ambil je lulur tak kiralah lulur + susu kambing ke,lulur + bunga ke.Sental je ketiak pasti wangi dan bersih :).


Nota Comel-->Teringat atok pernah cakap,orang zaman sekarang ni macam2 sakit.Nama penyakit pun makin pelik dan berbelit nak sebut.Maklumlah semakin moden kehidupan,nama penyakit pun semakin canggih ngeee ^^

7 comments

15/11/11 00:26

saya tak pakai langsung deo..dulu pnah pakai tapi tak selesa.nasib baik ketiak tak berbau:)

15/11/11 06:56

@Azzah

yelah org perempuan jrg bdn berbau.faktor pemakanan turut pengaruhi bau badan dan juga pakai fabrik pakaian yg tebal di waktu terik matahari buatkan bdn mudah berpeluh...dll

15/11/11 13:54

ada jga kebenarannya tajuk tu. Kalau sembur deo mesti mcm2 bahan kimia masuk dalam liang roma ketiak tu. Sekali skala mgkin ok tpi kalau dah jadi kebiasaan tentu alah jgak kulit kita kan

15/11/11 14:57

@de engineur

tu lah masa google pun ramai beri pdpt yg sama :)

29/11/11 17:36

ini masalah bagi sume orang dalam dunia ni kot,, tension,, hehe

6/2/12 23:17

eka x reti n x selesa pakai deodo..rasa melekit..hihi

6/2/12 23:26

@Cik Eka

buat macam petua org tua2 dulu;

masa mandi tenyeh limau mipis kat ketiak....atau pakai tawas erkkk tawas kot?

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...