5

Cina Sibuk Beraya..Melayu Pulak SHOPPING!!!

22:03 |
Gong Xi Fa Cai...limau satu kotak bikin hati riang....

Banyak manis itu limau mandarin.Naga Emas pun manyak suka hati...

Jom tengok apa kaum lain buat masa itu Gong Xi Fa Cai...dum..dum..cheh..dum..dum...cheng....

SOGO 

Mali...mali beg mulah...mulah...pilih..pilih...
Amoi....kasut ada..sandal pun ada....muat tu...cuba sarung betul-betul,lorrrr
Erkkk kenapa macam kenal je?
Haiyaa...ini officemate saya,lah!Tudung hitam itu Ketarina & tudung belang Nur Amira.Ini kali pertama kami keluar bersama ke KL.Dahlah masa pergi kami sesat tersilap pilih jalan,nasib baik hari tu tol ada diskaun takdelah bayar mahal.Kami gerak awal pagi dari Salak Tinggi menuju ke KL.Sampai KL suka hati boleh diri tengah jalan,macam dunia kami yang punya sebab kereta tak banyak.Tujuan datang KL sebenarnya nak beli tudung kat jalan T.A.R tapi nak ronda dulu kat SOGO.
Masuk je SOGO banyak terkejut mana datang itu olang...ramainya!
Masa kami sampai je SOGO masih lenggang,wah bolehlah bershopping dengan selesa...konon.Sebab masih awal lagi kami ronda dulu dari tingkat atas,baru turun ke bawah.Tapi terkejut!Tiba-tiba penuh ruang legar kat bawah.Diorang ni datang dengan rombongan 5 buah bas ke apa?
Orang Melayu memang suka shopping kan...kan...kan....
Yearghhh makcik pakcik pilih...pilih...memang sesak betul masa ni nak jalan pun susah!Sebab kami bukan kaki shopping tegar..maka kami pun berlalu menuju ke 'syurga' tudung!

JALAN T.A.R

Dah sah-sah sini tempat jual tudung,dah tentu orang Melayu yang paling ramai
Yearghhh itu dia pakat dok belek sana belek sini.Ambil kak,pilih kak..tokey senyum duit masuk banyak sekali.

Masuk Jalan Masjid India lah pulak.Sempat beli 2 payung sebelum kakak yang berniaga tu lari dikejar DBKL.Kesian juga ada peniaga yang lari menolak gerai keropok lekor,pisang goreng dengan minyak di kuali yang masih panas...sebab DBKL kejar.
Cuci mata memang terapi minda yang terindah
Owh ada jual tudung Ombak Rindu tau!Tapi tak lawa pun...
Tak lupa juga singgah ke kedai buku.Ramai pelajar 'U' yang gunakan baucar RM200.Sekurang-kurangnya bagi yang tak mampu,inilah peluang terbaik untuk mendapatkan buku rujukan.


Itulah suasana bandar KL masa Raya Pertama Cina.Walaupun Cina beraya dan balik kampung,KL tetap penuh dengan pelbagai kaum.Indahnya menjadi rakyat Malaysia bebas ke mana-mana..cuba bandingkan dengan rakyat negara lain.Betapa beruntungnya kita di Malaysia.


5 comments

26/1/12 00:03

memang beruntung kita duduk malaysia kan kak..
hehehehehe

eh tapi betul kan.kalau kita raya,ada sale,kaum lain pun sama jugak beli..sama lah cm depa raya gk..hihi

26/1/12 02:28

shopping forever! sepanjang tahun kita shopping sakan! orang beraya kita shopping, kita beraya, lagiiila kita shopping bagai nak rak!

26/1/12 08:44

@Cik Eka

hye sis eka!yuppp betul tu,tak kiralah itu raya cina ke,melayu ke,india ke..semua kaum pakat shopping.meriahnya jadi rakyat malaysia :)

26/1/12 08:45

@whitecappuccino

hahahaha betul-betul ^*

26/1/12 09:37

tajuk entry sama dengan mak kita cakap,,

cina raya melayu sibuk shopping!!

ala kak!nama pun sale sale sale...

50% tu...sape yg x nak berebut..

ye x?

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...