7

Owh Dah Pukul 12 Tengahari,ke???

12:01 |
Terdengar bunyi...apa itu???





vv
vv
vv
vv
vvvvvvvvv
vvvvvvv
vvvvv
vvvv
vvv
vv
v






Owh perut sayalah!!!

LAPARRRRRR!


P/S-->Di Malaysia pilihan makanan terlalu banyak,baik siang ataupun malam.Sehinggakan kadang2 tak tau nak makan apa.Bersyukur sangat sebab di negara lain,rakyat miskin dan kebuluran.Jika diberikan mereka secebis roti pun,mereka akan rasa bersyukur tak terkira.Sedih bila lihat di kedai atau di gerai,pelanggan makan tak habis.Sehinggakan bukan di hotel aje,di kedai makan berdekatan office kami pun,ada tampal satu nota betul2 di tempat nak ambil lauk tu;

"SETIAP 100 GRAM MAKANAN YANG TIDAK DIHABISKAN,AKAN DIKENAKAN BAYARAN  SEBANYAK RM5.00"


ELAKKAN PEMBAZIRAN JIKA TAK MAU JADI GENG SYAITAN :)


7 comments

2/2/12 12:57

ehhh.. samalah sis! izan pun tengah lapar ni.

2/2/12 14:58

wah, bagus kedai tu tampal peringatan cenggitu kan...

2/2/12 15:11

wah hebatnya statement,,kalau tak abis kene bayar ni!

kat somalia cth nya: mereka bkan setakat bersyukur malah berebut untuk mendapatkan secebis roti :)

2/2/12 17:11

@Suhami Ahmad

ye betul tu....bila rasa x mampu nk habiskan makanan,cepat2 kitorg tapau makanan ngee ^^

2/2/12 17:12

@keeya mustafa

yup betul tu sis...beruntung jadi rakyat msia!

22/7/13 10:44

bagus kalau ada notis mcm 2 =) elakkan pmbaziran..

22/7/13 10:52

@S.K.Abetul tu fais :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...