10:00 |

Salam semua!Owh dulu2 masa kecil tiap kali orang tua berceloteh a.k.a membebel,kenapa ye mesti kaitkan dengan cicak untuk buktikan mereka bercakap benar?


  • "Hah,betulkan cakap abah.Tengok cicak tu pun bunyi".
  • "Mak cakap tak mau dengar,betul kata cicak.Tak dengar tu bunyi cak...cak..".
  • "Kau tau si Melah tu playgirl,ingat dia cantik sangat ke?Hah cicak pun bunyi...aku tak tipu kau,cicak pun tahu!"

Pernah tak korang dalam situasi perbualan seperti di atas,dan tiba2 bunyi cakkk..cakkkk?


P/S-->Cukup tak sukakan cicak sebab kadang2 tak sengaja terpijak tahi 'black & white.Penat2 je sapu lantai rumah,tengok2 eh eh ada lagi tahi.Saja dengki tengok lantai rumah kita berkilat ngeee ^^



2 comments

15/2/12 00:35

yelah, kesian kt cicak tu...padahal takde kena mengena dgn diorg pun.

15/2/12 08:30

@abuikhwan

yelah betul tu..asyik binatang je dijadikan mangsa dlm pepatah,peribahasa dan sebagainya hehehhe

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...