1

Tazkirah Hari Jumaat~H.I.D.U.N.G / NOSE / ILONG / NASO

08:34 |

Arghhh tensionlah kalau selsema.Rasa nak sumbat je lubang hidung dengan tisu sepanjang masa.

Bila selsema masih tak berkurangan & asyik meleleh je...mulalah terfikir.Nak sumbat tisu dan tarik keluar,tarik keluar tisu tu dari lubang hidung kiri ke kanan.Kot cara tu boleh keringkan selsema.

Nota Comel-->Assalamualaikum semua.SELSEMA!Semua pernah melalui ketidakselesaan bila kepala pening,hingus meleleh & kesat hidung hingga merah.Itulah manusia.Tak pernah merasa bersyukur kerana ada orang lain di luar sana yang;

  • Mengalami kecacatan hidung hingga tidak mampu bernafas dengan betul
  • Kerosakan rongga hidung hingga tak berpeluang menghidu bau makanan,bau perfume apatah lagi bau kentut sendiri
  • Dan sedihnya,mereka sentiasa mengharapkan agar berpeluang menikmati BAU walau sesaat sekalipun,jadilah.
Jadi sebagai manusia yang sempurna,mempunyai anggota fizikal & 5 deria yang sempurna...maka BELAJARLAH BERSYUKUR.Bersyukurlah kerana kita masih boleh menikmati selsema.Alhamdulillah di atas segala kurniaan yang Engkau berikan kepada kami hamba-MU yang lemah,Ya ALLAH.




1 comment

3/2/12 09:49

setuju sis.. kadang kita rasa dah teruk sgt bila kena selsema yg hingus meleleh tak henti2 tu. padahal org lain punya masalah yg lagi teruk dari kita kan... ada yg langsung takde hidung, apatah lagi nak hidu bau2an.

bila nikmat yang ada ditarik buat seketika... kita rasa down. tapi itulah yg jadi penghapus dosa buat diri kita semua...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...