4

Haiyaaa...mana satu ejaan yang betul ni?

10:52 |
Salam ceria semua!Baru2 ni saya dan officemate pergilah 'lunch' di kedai kesukaan kami.Masa tengah makan tu nyaris tersedak bila baca ejaan ni......



Cuba sebut perlahan-lahannnnnnnn....

Suka yang kering macam ni

Yang mana satu betul ye?Korang selalu jumpa perkataan yang mana di kedai makan/restoran?


kui teow
kuih teow
kuao teao
kuew tiaw
ko teaw
ko te aw


Char Kway Teow

Wikipedia eja Char Kway Teow.Perkataan keow teow ni berasal daripada Bahasa Cina "Char"( ) yang bermaksud goreng. Char Keow Teow tu bermaksud koew teow goreng.
(Kredit Info : akuserabut)



Saya tak lalu makan yang basah macam ni..uwekkkkk.....

4 comments

1/3/12 11:14

Eh ejaan yg terpapar di kertas tu macam lain saja!

Anyway, RM4.00 is very cheap for a char kway teow

1/3/12 11:33

@de engineur

hye bro!tq 4 ur comments!owh yelah harga tu still cheaper than other place...kdg2 gerai tepi jln lagi mahal dr kedai makan ^^

1/3/12 12:14

char kue teaw..ni yg betul rasanya.

biasanya CKT ni mmg basah berkuah. yg kering tu panggil kue teaw goreng je.

*my fav...teringin la pulak.

1/3/12 12:46

@Ujie

owh ye ke...ada mcm2 ejaan,kan?janji menu yg diorder tu slmt smpi ke meja hehehhe

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...