9

Review Novel Atas Nama Cinta

08:26 |
Ok saya memang tak tengok pun drama ni.Sebab lebih minat baca novel dari tengok drama yang diadaptasi.

 Baru semalam saya habiskan novel yang saya pinjam dari officemate,Mira.

 Hurm nak komen apa ye?Dahlah nama watak dalam novel dan drama ni pun 'bertukar'.

Bolehlah 50-50.Permulaan cerita dikisahkan saat2 Firas nak mengorat Ardini.Sorii....kat drama saya tak tau apa nama watak diorang ni.Dah setengah tahun berkahwin,Firas berubah hati sebab terkena mandrem.Then nyaris kawin dengan Najihah.Ardini menjadi mangsa sepak terajang Firas di saat Ardini tidak rela bermadu.Firas pula terjebak dengan dadah akibat hasutan dan cemburu Malik(yang meminati Ardini) dan Habibah(yang meminati Firas).

Firas kemudian rela hati setelah dipujuk Ardini,mendapatkan rawatan untuk pulihkan ketagihannya.Dalam masa yang sama,terlalu banyak adegan mesra antara sepupu iaitu Ardini & Zahin.Hinggakan kerana sayangnya Zahin terhadap Ardini yang dianggap seperti adik kandungnya sendiri,maka dia rela melamar Ardini menjadi isterinya,andaikata jodoh Ardini dengan Firas tiada lagi.

Kesudahannya.....happy ending story hehehehe ^^

Next novel yang dah ada dalam senarai wajib beli ialah :







9 comments

7/3/12 09:41

rasanya mmg bkn ambil dr novel ni kot..sbb jln cerita awal drama ni mmg terang2 tak sama dgn novel..sbb tu nama pun watak pun tak sama...

7/3/12 15:11

@Fazreen Misbae

hye sis!owh yelah kan...mgkn kebetulan je tajuk sama hehehhe

7/3/12 18:58

nak pinjamlah novel tu...he3

7/3/12 22:24

hye kakaq.. ea cite fav saya.. hari tu bru download lagu tema cite atas nama cinta :)

8/3/12 04:01

xdpt tngok!!!!

8/3/12 09:12

@abuikhwan

owh slm sahabat :)

erkkk ngeee ^^

8/3/12 09:13

@Misha Ieza

hye owh sis suka ye ^* ok gak lagu tu,kan?

8/3/12 09:13

@Misha Ieza

hye owh sis suka ye ^* ok gak lagu tu,kan?

8/3/12 09:13

@Encik Atan

tonton kan ada..tgk kat situ je hehehhe ^^

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...