11

Wanita BERHIJAB~Malunya..malunya!

09:26 |

Salam semua!Saya sempat belek majalah kepunyaan adik,InTrend memang majalah 'wajib' beli baginya.Bukan nak kongsikan kisah si Hanis Zalikha yang semakin laris di persada seni,tapi yang di bawah ni;

Saya bersetuju dengan artikel nukilan Norhaizan Ahmad.Semakin banyak produk tempatan yang dikeluarkan dan kita banyak pilihan dari segi kualiti dan harga.Dengan adanya produk,iklan sudah tentu ada modelnya sebagai testimoni.

Semakin banyak testimoni menggunakan pengguna biasa yang bukan model cantik lampai,kurus langsing,hidung mancung bak seludang,bibir merah bak delima dan bla...bla...Pendekatan iklan yang digunakan mudah diterima oleh kita sebab;orang yang kurang cantik itu lebih memerlukan manfaat produk kecantikan berbanding individu yang sudah sedia cantik,betul tak?

Tetapi sebagai wanita yang berhijab,saya berasa malu,segan,tersipu-sipu dan meluattttttt bila baca/tengok iklan produk tempatan di media massa.Model yang berhijab tu dengan selambanya;

1)Gah beritahu betapa bagusnya produk 'rapat situ sini'.Konon betapa bahagianya si suami yang tersenyum lebar disebelahnya.

2)Betapa tegang dan mekar kembali 'gunung di daki' hingga suami tak jadi ceraikannya.Sebab dulu gunung tu dah jadi bukit kecil dan nak runtuh.

Hohoho tolonglah malu sangat bila keluar 'words ghairah' di suratkhabar yang turut dibaca anak saya,si kembar.Rasa nak tekup muka dan lari laju2 bila diorang tanya;

"Mama ketat tu apa,kemut pulak?Kenapa pakcik tu jelir lidah kat bini dia?Bergetah tu apa,macam chewing gum ke,mama?"








11 comments

3/1/13 10:15

haaa... jenuh mama dia nak menjawab! hehehe

memang tak patut pun iklan macam tu! takde tapisan ke apa...

@Huszaini Haron

tulah adeihhhh :(

3/1/13 11:05

Salam.

Memang, iklan sekarang terlalu fokus pada sex appeal semata-mata. Iklan susu budak-budak pun nak eksploitasikan hubungan lelaki dengan perempuan. Tak faham sungguh.

3/1/13 14:28

Adehhh rosakkkk...

@.........cP~

alm sis!ye betul tu terlalu byk iklan yg buat saya confuse!

@Anna Boleyn


hahaha apalah nak jadi ye?

9/1/13 12:23

adoi tu la... pengiklan sekarang ni lebih pentingkan nak lariskan jualan... sampai tak sensitif dengan masyarakat... hai la...

10/1/13 00:40

@Nora Karim

ye betul tu ^*

13/6/13 01:38

ha3 tulah :) mcm2..tergelak sy bca..he3

13/6/13 02:37

@S.K.Awah sampai ke sini ska..tqvm he3..

13/3/14 07:51

haaaa..susah nak jawab kan..huhu...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...