8

2 teknik komunikasi~Suami/pakwe menipu.....

02:19 |

Situasi ~ Isteri/makwe yang tengah angin satu badan ngrrrrr!!!

Pelakon utama ~ Lelaki yang nyaris/akan/pasti kantoi!


"Hah..kenapa saya call tak angkat2?"


"Amboi,ingat lagi nombor rumah ni,ingatkan dah tak tau nak balik!"


Ada seorang lelaki ni,dia beristeri 2.Hobinya suka menyakat kawan saya yang dalam proses menghitung hari menjadi pengantin baru.Lelaki ni beri tips kalau nak tau suami tu menipu,lihat dari cara dia menjawab soalan si isteri.

Saya pun apalagi terus pasang telinga nak juga dengar tips dari lelaki yang beristeri 2.Mesti diorang ni terror menipu & berlakon,kalau takda 'skill' tu jangan harap nak beristeri lebih,ye tak?Opsss tak semua macam tu...ok2 ampun maaf ye.


"Kalau isteri baru tanya satu soalan,suami dah menjawab macam pop corn meletup2 kat TGV.Takde sempat nak simpang kiri kanan,cakap tak sempat tarik nafas..macam masa nak angkat nikah,tu hah!Sebab apa laju je jawab?Diorang dah susun ayat & puas berlatih banyak kali sebelum masuk rumah!"




"Satu lagi,kalau diorang menipu...takkan beraninya nak bertentang mata.Suka melari-larikan anak mata pandang siling,pandang lantai,pandang tv dll.Tawaf biji mata tu hah,satu rumah.Sebab apa?Takut kantoi.Jangan tak tau,isteri bijak baca 'mata' suami!"



Melalui pemerhatian dan pengalaman saya bersama rakan/keluarga terdekat,memang 2 teknik komunikasi di atas selalu dilakukan pasangan mereka yang curang.Tetapi akhirnya pasangan tu tau juga,terbongkarlah rahsia.Bila saya tanya kepada lelaki tadi tu,kenapa seksa diri dan tak penat ke berfikir nak rangka ayat bagai?Jawabnya;


"Tipu salah...tak tipu pun salah.Takde pilihan...TIPU SUNAT jelah!"








8 comments

24/2/13 09:03

Hmmm....mmg pndai susun ayt...pnah jg dgr kta org....lelaki yg ada lebih istri....mmg pndai main kta kta....

24/2/13 09:38

Wow... entry yang sangat hot...
Komtroversi ni...

P/s:sunat je kalau tipu ... ape ingat kita ni senang2 nak tipu...amboi..^^(marah sangt nmpak...)

24/2/13 12:03

@HeNRieTTa JoSe
he3..tu kena tya lelaki yg kawin lbh ngeehh ^^

24/2/13 12:04

@Gee GTG\tu dia jgn mrh jgn mrh..kite lumur je lada kt sapa suka tipu2 sunat ni he2...

24/2/13 15:16

haii..kan lebih elok terus terang je..walaupun pahit terserlah kejujuran.marah sekejap je..tp klau menipu berpnjngan la pdhnya..hilng la kepercayaan.

24/2/13 20:59

@Novelgurl ye betul tu,kot ye pun nk tipu smpi bile ye tak?

6/7/13 17:11

tipu suanat??? ehhehhexD eii..lau tmbh cawangan kasitau awal2.. :p kasi hentam dulu..wkakakkxD

7/7/13 00:36

@AiSyA LiEzAitulah mana ada tipu sunat he3..betul2..kita bagi tamparan wanita he3..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...