2

Cara nak bagi anak mudah makan U.B.A.T~Majalah Ujang

23:08 |

Sekarang cuaca tak menentu,anak kembar perempuan sakit tekak,mana tak.Balik je sekolah cuaca panas,balik rumah terus terkam air sejuk..memang cantiklah,kan.Tapi dah besar ni liat betul nak makan ubat.Dulu masa kecil cukup suka,siap berebut dengan abang kembarnya.Terbaca artikel ni di majalah Ujang.Moh ler......


Bagi korang yang dah ada anak kecik,mesti tau ragam diorang bila disuruh makan ubat.Bukan main payah lagi,Kat bawah ni disertakan cara mudah.Jangan katakan budak,bapak budakpun senang nak makan ubat lepas ni.

1)Jika ubat itu bentuk cecair,sila campurkan ubat tu dalam air kegemaran diorang.Jika tak berkesan,campurkan dalam air mandian pulak.

2)Jika ubat berbentuk pil,campurkannya ke dalam makanan tapi pastikan makanan yang sedap2.Contohnya burung unta bakar atau lobster masak asam pedas.

3)Jangan simpan apa2 makanan dalam rumah selain dari ubat.

4)Korang pura2 nazak,buat wasiat supaya anak korang kena makan ubat.Kalau tak makan,korang akan jadi hantu.

5)Lepas dia berjaya makan ubat,bagi hadiah kereta atau rumah.Setakat gula2 tak payah,lah.

6)Paksa syarikat pengeluar ubat buatkan ubat berbentuk coklat.

7)Buat pakatan dengan mana2 penganas.Suruh diorang tangkap anak korang jadikan tahanan.Bagi syarat untuk lepas dari tawanan iaitu makan ubat.



Jangan korang buat betul2 lak.Majalah Ujang kan just for fun...ok daaa.....


2 comments

11/2/13 08:28

kakakaka... pura2 nazak pun ada... adeih !!

11/2/13 22:39

@Uncle Jonnihye uncle tu argh.kalau nk ikut cara tu semua,pengsan mak bapak ngeee ^^

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...