12

Pesan Orang Tua~Jangan Bercinta lama sangat....

17:01 |

Macam2 dunia artis zaman la ni.Tak terkira berapa banyak dah pasangan yang lama bercinta,akhirnya putus di tepi highway.Banyak dah contoh,bila salah seorang tu dah mula 'famous' maka ditinggalkanlah pasangan yang dulu menemaninya di saat tak begitu popular.Konon suka duka bersama,tapi.....dah itulah jodoh namanya.


Sekarang saya tengok RTM1 "CIKGU IMAH SALIMAH" yang dilakonkan oleh Almy Nadia.



"Tiada kata2 yang mampu saya ucapkan mengenai pertunangan Fizz dengan wanita itu.Hanya satu mampu diungkapkan "pulang paku buah keras".




"Pergi tanya Fizz dulu,kita tengok apa jawapan dia,kalau dia buka mulut,saya juga sudah bersedia dengan jawapan saya.Berani kerana benar & takut kerana salah"



“Buat masa ini saya mahu berdiam diri,tiada sesiapa yang memahami melainkan Allah,”katanya menyifatkan hubungan mereka putus mungkin kerana dia tidak kaya.



Seelok-eloknya janganlah bercinta lama sangat.Suka tengok pasangan yang bercinta selepas kahwin.Sebenarnya tempoh pertunangan hanya 50% je masa yang ada,untuk mengenal peribadi pasangan yang bakal menjadi teman hingga akhir hayat.50% selebihnya,kena bijak mengawal emosi,fizikal dan mental duduk bersama pasangan yang mungkin masa bercinta,banyak berlakon opera.

Bgai korang yang masih belum berkahwin,sentiasa solat dan berdoa agar dipertemukan jodoh yang terbaik.Buruk di mata korang,mungkin elok di sisi Allah SWT.Cantik kacak di mata korang,mungkin banyak keburukannya.Sekian dulu......yehaaa!!!




12 comments

12/2/13 17:26

ade ustazah tu cakap, kalo nak sangat becinte, jangan lebih dari 2 tahun.. lepas dari 2 tahun banyak la mende akan jadi..

12/2/13 17:43

@iMahowh ye ke?akk bercinta setahun.bertunang setahun ^^

12/2/13 18:47

Betol3...

12/2/13 22:00

@Hana Radzingehhh :)

13/2/13 08:56

hehehe, kita dulu pun tak sempat jugak nak bercinta lama2 , sebab dah gatal snagat, terus kahwin awal2...masih kat U masa tu..Alhamdulillah dan minta dipanjangkan jodoh kami hingga akhir usia..amin

13/2/13 10:46

ntah la...mmg susah nak cr yang setia skank nie...tpi btl la...jgn tunggu lama lama...

13/2/13 12:46

@idaowh ye ke he3.smga bahagia hga hujung nyawa chewahh ^^

13/2/13 12:47

@HeNRieTTa JoSekita x kan dpt apa yg diinginkan cuma kena sentiasa berdoa kpd-NYA ^^

13/2/13 13:02

habis madu sepah dibuang

13/2/13 15:50

@the malay maleerk??huhu :)

14/2/13 13:06

Bercinta lepas kahwin lagi best! Semua halal..takde takut-takut nak duduk dekat-dekat.. ^-^♥

14/2/13 14:14

@Nieyxzha Hassanbetoi betoi ngeee ^^

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...