16

Alamakkkkkkk........

01:23 |

Lalalala.....bunga tanjung cantik berseri....



Memasak dengan penuh kasih-sayang
Ku taburi 'Secukup Rasa'
Bau lauk-paukku memekar harum di dapur....................


Perut berkeroncong minta diisi
Suami dan anak tercinta setia menanti 
Aku tersenyum ria menanti dipuji
5 hidangan disedia tanpa henti

Tetapi......








Sob..sob..itulah terjadi hari ni.'Excited' masak sampai lupa nak tenggek nasi!Nasib baiklah masak guna cik Rice Cooker.Mudah dimasak cepat dimakan huhu.....





16 comments

26/3/13 07:35

kehkehkeh... sesekali diet..mkn nasi jer pon OK :P

26/3/13 08:47

salam.. hahaha..(gelak guling2..)

saya pernah..waktu bulan puasa..
mak suruh masak nasi..
saya basuh beras..
letak atas rice cooker..
tekan on..

time berbuka..
tengok nasi x masak..
rupanya susis utama x buka..
meleleh air liuq habaq hang..
lalala~~(maapkan saya semua..^^)

26/3/13 10:42

@s.y.a.r.q tulah lastly ank lapar sgt diorg gatah aym grg dulu huhu....

26/3/13 10:58

@Gee GTG slm geeeee ^^

wah samalah mcm atok akk gak,sllu time bulan puasa mesti atok kata "td atok dh tenggek kt rice cooker,dh tekan pun,ni mesti suis kt rice cooker tu tendang balik"...sbnrnya atok nk cpt n terlupa nk on rice cooker tu alahai he3...

26/3/13 13:55

hahahah. pernah jugak buat macam tu. lauk pauk bukan main lagi tapi nasi lupa masak

26/3/13 17:42

@nurdani owh oklah tu..xda lah akk malu sorg2...sbb ramai lg geng yg pernah terlupa msk nasi ngeee ^^

26/3/13 17:56

camner leh lupa masak nasi tu????? he3....

26/3/13 18:27

hehe..mama atashinci..rajinnye
nasi la paling penting..lama tunggu nak masak..hikhik
kiut la doodle akak buat..pandainyeeeee

26/3/13 21:54

@Remy hazza nth excited msk dpr fkr lauk je lupa 'main' menu tu mestilah nasi huhu

26/3/13 21:56

@Yumida Huda pandailah sis!!!mmg sayalah mak atashinci ngee ^^ lagu tu nmpk comel je mak atashinci nyanyi..

owh tgn keras kejung tp nk gak lukis ngeee...lg suka tgk kartun sis buat kelakar n kena ngan n3 ^^

saya kalau nak cepat masak nasi suka masak manual jer.. ntah la rasanya kalau guna rice cooker ni tempoh masak dia panjang skit. tp kalau sesambil nak masak lauk tu.. memang guna rice cooker sebab kelebihan dia takkan hangit. :D

26/3/13 22:35

@THE LEKAT LEKIT STORY hye sis owh sy mmg x reti msk guna dpr gas,tp kalau xda elec kenalah gak.mmg senang msk guna rice cooker ni tekan je smbl tu msk lauk..tgk2 nasi dh siap :)

27/3/13 08:45

punyalah bau sedap..sekali nasi belum masak...laporrrr

27/3/13 09:01

@merahitujambu hehehe hrp xkn tjadi lagi huhu

27/3/13 09:17

salam..ada sekali tu semua adik beradik bunda balik kpg berkumpul...bunda dan 2 orang adik ipar melapor diri utk memasak....yg adik laki2 td dh gi beli lauk n bahan2 mentah..msk nasi n mengemas, membasuh ank2 dara pya tugas..

so kami pun sibuklah mmasak lauk, ulam n sambal, yg bakar n kukus bagai...maklum sskali mkn besar...

bila dah siap menghidang..top2 baru sedar nasi tak masak lagi...ni anak2 dara pya hal..berkira sgt org tu org ni yg masak...ni lah jadinya...

terpakselah mnunggu sambil memndang n mnghidu jer lah dulu lauk pauk yg ada...

haa! ko... masing2 bengkekkk..

27/3/13 14:28

@BUNDA a.k.a KN hohoho mmg rs hampehkan ms tu he3...kenyang bau lauk jelah ngee ^^

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...