4

Isu Lahad Datu~Bos Pembangkang vs Di atas Pagar

11:40 |

Salam semua.Owh saya bukan blogger yang layak untuk hasilkan entri mengenai politik.Baru2 ini saya dipanggil masuk ke dalam bilik bos,disuruh tutup pintu dan dia bertanya;

"Alea...awak sokong parti kerajaan atau pembangkang?"

Terkedu....tapi saya jawab juga.....

"Saya di tengah2.Bagi saya dua2 parti ini bagus..cuma 'orang2' di dalamnya je yang tergelincir.Kenapa?"(saya rasa majikan tak perlu tahu parti apa pekerjanya sokong kerana akan timbul banyak masalah)

"Taklah,sebab staff akaun sebelum ni dia memang sokong kerajaan.Adik-beradik dia semua kerajaan.Macam syarikat kita ini,banyak dapat tender kerajan tapi 'payment' lambat.Bila minta terlalu banyak alasan bla..bla...bla...Bagi saya kan kerajaan ni....Br1M.....cincin Rosmah...Lahad Datu...bla..bla...bla...(semua 100% salah kerajaan)"

SERIUS!Inilah pengalaman pertama saya sejak bekerja di swasta,bos tanya tentang politik.Bagi saya tak perlulah tanya kot.Ada juga keluarga & sahabat saya yang kerja swasta & kerajaan.Untuk isu Lahad Datu ni,berbeza pendapat pula saya dengar,berbanding bos saya tu.Mereka suka beri pendapat berdasarkan fakta,bukan sebab nak sokong syarikat yang mereka bekerja sekarang ^^

 kredit foto : google 

Ntahlah...saya cuma berharap agar isu ini diselesaikan secepat mungkin dan berdoa penduduk berhampiran masih bebas menjalani kehidupan seharian.Takziah kepada keluarga kedua arwah anggota komando polis.Assalamualaikum.






4 comments

3/3/13 11:54

salam..sis..

masa macam ni mereka mula menuding jari satu sama lain..
yang x logik pun dilogikkan..

media main sorok2..
internet seperti menjadi sistem penghakiman..

mereka x sedarke..
yang penting adalah rayat sabah..
betapa takutnya mereka..
cuba letak diri kat situasi diorang tu..hmm
easy to talk than do it right?
p/s: saya memang x paham betul..

3/3/13 12:42

Moga segalanya selamat...rietta setuju...bos xyah la thu staff skong parti mna...nnti susah jdnye klu xsehaluan....

@HeNRieTTa JoSe ye betul tu sis...hurm mcm2 peel bila PRU ni dh dkt adeihh!

@Gee GTG slm hye comel!!!

owh sdh tgk brta tv3 ni 7 lg polis msia terkorban al-fatihah :(

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...