19

Jangan tegur....jeraWATTTTTT!!!

23:37 |


Memang stress kalau bangun je tidur terasa 'something' yang bermaharajalela di atas hidung mancungku.Sang cermin pun tak memahami keadaan hidungku yang tiba2 membesar.Muka yang bersih dicemburui sang bakteria yang riang-ria Ribena.




Ikutkan muka saya ni kategori susah nak berjerawat melainkan stress.Kalau nak sebut sebab pemakanan pulak,saya hentam je makan kacang,takde apa pun.Tapi ada satu benda yang selalu akibatkan saya dikerumuni jerawat tanpa dipinta.


Kan dah kata....jangan...janganlah tegurrrrrr!


Percaya tak kalau tiap kali saya tegur officemate tentang jerawatnya,tup..tup esok lusa saya lak berjerawat.Merah menyala dah macam rusa Santa Claus!Nak keluar rumah pun segan.Macam tu gak dia,tegurlah jerawat saya esoknya dia datang office saya dah pakat gelak kuheh kuheh kuheh!Hukum karma ^_*

Owh selain tempek jerawat dengan Oxy(sebenarnya jarang guna),saya suka pakai bedak sejuk campurkan dengan air asam jawa,untuk kecutkan jerawat.Boleh juga gosokkan ais(letak dalam sapu tangan yang nipis) untuk kurangkan kemerahan jerawat.



Dan suka juga cuci muka dengan air basuhan beras tu,hah.Kadang2 kalau mama saya beli kelapa untuk dikukur sendiri,tiap kali dia pecahkan kelapa,airnya ditadah.Bukan setakat untuk diminum boleh juga cuci muka!


Huhu....tukar topik sat.....


Sebut asam jawa...saya laparlah.Teringin pulak makan ayam bakar cecah air asam cili padi,di Salak Tinggi.Nanti saya kongsikan tempat tu ye....daa....................









19 comments

12/3/13 00:54

hallo sis..
eehh.. salam sis..
^^

err.. ada jerawat tu maksud dia masih muda..
jiwa muda..
masih bergetah..(ouuhhh.. pewwitt..)
kakak kita muda remaja lagi tu maksudnya.. tahniah..^^

12/3/13 03:27

picit je... kehkehkehkehkeh

12/3/13 08:00

@Gee GTG slm yuhuuu hahaha mmg nk kena budak ni ngehhh ^^

yelah..ofcemate pun smpi perli yg akk ni msh muda remaja tu sbb jerawat muncul seketul..seketul malu betuii ^^

12/3/13 08:00

@Uncle Jonni hah yelah tu uncle..nnt jd mcm entri uncle PICIT JERAWAT he3...

12/3/13 12:49

Slalu kena kat idung..malu. Mmg slalu la guna bantuan oxy. Tapi lambat gak surutnya pon.

12/3/13 15:37

deno pun pernah dgr org ckp jgn tegur...

12/3/13 16:07

@Ujie yelah samalah,sllu kena kt hidung. segan btl huhu

12/3/13 16:09

@deno hye deno..mmg janganlah tegur....he3!

12/3/13 16:42

seronoknya kalau jerawat susah nak dapat
sis ni , jerawat tu dah biasa la.malas dah nak ambik tahu sgt..haha
kalau tak sendiri yg stress

12/3/13 17:28

@nik ros tulah jerawat sebiji riuh sekampung huhu...nnt sis ros cubalah petua di atas ye ^^

12/3/13 19:04

klo sy time nk period tu sure ade jerawat..klo kene kat dlm hidung tu yg sakit...

12/3/13 20:14

@Yumida Huda owh pnh gak kn dlm hidung nk ngs je skt n x selesa huhu...

15/3/13 22:37

oh jerawat!! kalau jerawat tumbuh kat muka mesti mcm spotlight...besar lak tu! dh la parut berbulan baru hilang.

16/3/13 09:47

@whitecappuccino br2 ni kwn kite ada jrwt..mmg x brni dh nk tgr sbb muka kite dh bebas jrwt he3....

7/6/13 00:13

AL jerwt suka dtg masa nak exam or quiz bio.. stress!! hahahah xD

7/6/13 00:53

@AiSyA LiEzAsebab tengah stress memang ia muncul tanpa dipinta he3..jangan stress tau ngeee..

4/7/13 08:00

prmpuan ni mmg tkot dgn jrwat ye kakLea?? he3..bukan ke mekap boleh ttp semua 2??? sy xsuka jgak jerawat..nk2 yg myakitkn..pedih2 je..

4/7/13 14:58

@S.K.Ahye fais..owh sudah semestinya sebab rasa kurang yakin nak berdepan dengan orang,kalau tempek mekap pun nampak pelik he3...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...