16

Sebak seorang Hamid Gurkha,bekas tentera di MHI TV3

08:49 |

"Saya sehingga kini merasa seakan-akan berada di sana.Berdebar-debar melihat perajurit kita di perbatasan".



"Janganlah bercakap yang tidak baik kepada mereka yang mempertahankan negara.Saya dah rasa hidup di zaman british,jepun,komunis.Hargailah kemerdekaan yang kita dapat,hasil penat lelah perajurit yang telah ramai terkorban".


Pengalaman Hamid Gurkha selama tujuh tahun berpangkat prebet sentiasa terpahat dalam ingatannya.


"Walaupun kami dah bersara,kami sentiasa terasa macam di medan perjuangan setiap kali mengikuti situasi di Lahad Datu.Pesan kami berjuanglah demi agama,bangsa & negara.Pesan saya kepada semua tentera yang mungkin sebaya anak2 saya,JANGAN TAKUT MATI!Hapuskanlah semua penceroboh!"


2 veteran lama yang telah berjuang mempertahankan negara suatu ketika dulu.Pilu seketika bila melihat Hamid Gurkha yang bergenang airmatanya,menahan sedih,sebak dan geram dengan segala tuduhan negatif  terhadap tentera dan polis.Marilah kita sama2 mendoakan agar situasi di Sabah berakhir dengan segera.



16 comments

7/3/13 09:07

Salam sis..

Itulah malaysian. Suka cakap kosong.. fakta xde.. macam dia sorang je yang betul.. ape nak jadi pon saya x tau.
Kadang malu saya baca komen2 kat fb yang x matang pasal benda macam..mesti org sulu suka teng8k kita macam ni kan..aish..

7/3/13 09:40

As salam,
Hanya yg mengerti jerit perih dan mahu menghargai erti kedamaian yg mampu berfikir waras.

Mereka2 yg sekadar pandai bercakap mmg ramai, tpi isi kosong.

Tahniah pada pejuang agama bangsa dan negara!

Allahuakbar!

@Gee GTG slm hye cuteeeeeeeeeeeeeee ^^

ye betul tu mls nk lpk kt fb mcm2 dorg sembang yg -ve huhu.org sulu gelaklah tgk msian cpt melatah tunding jari sana sini :(

@Hafiz Md slm hafiz...ye setuju sgt2....Allahuakbar :)

org yg pernh rasa tau apa perasaannya..

7/3/13 12:49

tipikal malaysian..

perang dah sampai depan mata baru nak hargai keamanan

@nazha anua hurmm speechless...wordless...oh malaysiaku!

@nuyui a.k.a miss YUI ye betul tu,sis!

mmg sedih ramai yang pergi ke pangkuan ilahi demi negara tercinta..al-fatihah pd mereka yang sudah tiada

@wan nurul hezrina abd halim skrg bkn ms terbaik kan nk ckp2 negatif...kn jg perasaan keluarga anggota kslmtn yg dh terkorban...hargailah kbbsn yg ada ni...

7/3/13 21:41

kwn abg syieda antara salah sorang yang terkorban. allahyarham zulkifli kalau xsalah.

rakyat malaysia memang suka buat andaian sendiri. bila kebenaran terbukti. semua sorok tangan ke blakang. hrmmm

alfatihah..

7/3/13 22:28

pengalaman perjuangan yg cukup terpahat dlm kenangan...patah lagi pak hamid pernah melaluinya.....

@Remy hazza hrp di waktu kritikal ni,rkyt msia bersatu tanpa berpaksikan politik :(

@ShuhaidaSaad subhanallah sis.....al-fatihah utk arwah dan semua yg terkorban.akk pun family mmg ada kje tudm dan polis,semua mmg rela kalau dikerahkan ke sabah utk sama2 pertahankan ngra,mmg risau tp dh itu tgs msg2 ...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...