8

Berdakwah?Eh macam tak layak je!

00:25 |



Salam semua.Jumaat yang lepas,Kak Lea sempat tengok rancangan Al-Hidayah.Tertarik dengan apa yang dikatakan oleh Ustazah Asni Binti Abu Mansor.


Ramai orang rasa tak layak untuk berdakwah."Owh aku doktor,aku pulak akauntan...manalah layak kami  nak berdakwah." Ada juga merasakan ustaz & ustazah je yang patut berdakwah.Hish...hish..hish....

"Dakwah itu umum bagi umat Islam.Nak ajak kebaikan jangan paksa orang sebab hidayah milik Allah SWT.Manusia berubah kerana hidayah yang diberi-Nya.Jangan sakit hati andai apa yang kita nasihat,orang itu tidak ikut dan buat.Nasihat adalah dakwah.Sambil itu kita cari kekurangan diri kita bukan untuk 'down' kan kita,tetapi untuk 'upgrade' kan diri kita"


Renung-renungkan & selamat beramal


8 comments

14/4/13 01:41

Agree, yg nak masuk syurga kita semua juga, bukan ustaz & ustazah je :)

14/4/13 04:53

Betul.. Berdakwah tu tugas semua.. Even dekat blog pon bleh jd medan berdakwah.. Happy blogging

14/4/13 13:17

@Condoriano in shaa allah amin....

14/4/13 13:18

@Mr. Doctor tqvm mr doctor...mmg ramai blogger yg berdakwah dgn cara yg kreatif..yg penting mesej tu sampai :)happy blogging too

14/4/13 18:29

salam.. tumpang lalu.. ustazah..haha..
berdakwah tu siapa 2 pon boleh.. asalkan ilmu kita cukupdan kita paham dengan ape yang kita nak sampaikan..kan2..^^

sampaikanlah walau sepotong ayat..^^

14/4/13 21:26

@Gee GTG wsalam gee.ye sm2 kena slg muhasabah diri,ingat mengingati perkara yg menuju ke arah kebaikan ^^

18/4/13 23:15

berdakwah walaupun dgn sepotong ayat......

19/4/13 00:27

@Remy hazza ye betul tu remy...janji smpi mesej tu :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...