10

Da'i [Pendakwah Milenia] Musim Pertama 2013 ~ Juaranya ialah....

18:54 |

 Bersiaran sejak 19 Januari 2013

Debaran pengacara juga sudah berakhir..

Di antara mereka bertiga,hanya seorang DA'I terpilih...



J.U.A.R.A


Nor Adibah Binti Rozain
21 tahun
Jengka,Pahang
Ijazah Sarjana Muda Pendidikan TESL - UiTM
Johan Syarahan Agama Peringkat Negeri (Pahang)
Jom baca blog Adibah




SAGUHATI

Mohamad Azamudin Bin Zainal
22 tahun
Muar,Johor 
Diploma Pengajian Islam Kolej Pengajian Islam Johor (MARSAH)
Pendakwah bebas yang menggunakan perbandingan agama sebagai medium berdakwah
"Menang tidak perlu gembira,kalah tidak perlu kecewa"

 SAGUHATI


Muhammad Tajdid Hadhari Bin Romli
25 tahun
Teluk Intan,Perak
Sarjana Muda Pengurusan Sukan - UiTM
Mempunyai pengalaman berdakwah di Chiang Mai,Thailand



Alhamdulillah tahniah kepada mereka bertiga!!!




"Saya akui bukan mudah untuk berdakwah,tetapi cabaran itu memberikan keseronokan & kemanisan tersendiri,jika kita berjaya melakukannya" - Adibah

"Setiap manusia adalah pendakwah & bertanggungjawab untuk menjemput orang keliling ke arah kebaikan" - Azamudin

"Kami perlu sentiasa beringat & sedar tanggungjawab untuk mengubah keburukan kepada kebaikan bukan perkara mudah.Tetapi kami percaya kita semua mahu menjadi manusia yang lebih baik" - Hadhari




10 comments

20/4/13 20:57

salam sis.. weee~~~
saya x pernah tengok siaran ni..
errr sebenarnya.. dah lamaaaa sangat x tengok tivi..
wah..
tahniah kepada pemenang..^^

20/4/13 23:47

tahniah pada pemenang :)

20/4/13 23:50

@Gee GTG slm gee wah biar btl x tgk tv bizi benor tu he3...


bgs kalau generasi Y tgk utk mantapkan iman :)

21/4/13 00:07

@nik ros hye sis tulah srnk tgk diorg bertiga ni petah ^^

21/4/13 02:27

tahniah buat pemennag... perempuan tu juara.....! :)

21/4/13 04:04

Aah sama dah lama tak buka TV, mcm menarik je rancangan ni..

21/4/13 12:50

@deno hye deno ye betul tu adibah tu sorg je bunga n berjaya jadi juara ^^

21/4/13 12:51

@Condoriano hye sis yup bgs rcgn ni...bkn sng nk jadi da'i :) tahniah kpd mereka bertiga..

22/4/13 22:22

tahniah utk adibah...semoga menjadi pendahwah yg disegani.....

22/4/13 22:39

@Remy hazza alhamdulillah rzki dia kan dan dia mmg bagus pun spjg rcgn da'i ni :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...