16

Keywords ~ Gosip KANGKUNG???

23:10 |


Erk sapalah google ni ye.....sayur pun pandai gosip ke?Hurm meh kite terjah!



Kamilah yang bernama KANGKUNG.Nama omputih  'Water spinach'.Korang ada nama omputih?Takde kan takde,kan muehmuehmueh.Kami senang ditanam,cukup terkenal dan harga kami mampu dimiliki.Boleh didapati di  pasar malam,di ceruk kedai runcit basah dan juga di pasaraya besar.Kami ni hidangan wajib di setiap menu tak kiralah di 'Kedai Makan Mek Besah' ke,restoran 1 bintang 'Jomlah Singgah' ke atau restoran 10 bintang 'Banyak Duit Berani Masuk',pun kami tetap menjadi idaman selera semua manusia.Jom tengok kami 'selamat' menjadi santapan manusia untuk menu apa?

Letak belacan...dah jemulah asyik berkepit je ngan keturunan kami.Cubalah letak 'cheese' ke...barulah ngam dengan nama omputeh tu.

 Letak Taucu..walaupun kami akui gandingan kami mantap,tapi bau taucu tu busuk werkkkk....korang jangan beritahu dia ye..janji tau!

 Erkk cendawan..bolehlah sebab spesis ni tak banyak songeh,kelembutannya setanding ayu dengan kami

Letak ikan masin pergh bau satu dapur masa kami digoreng.Mak mertua korang lalu pun dah tak nampak!

Nasi goreng kampung memang terbaiklah,kan.Lagi pun ikan bilis ni idola kami jugak satu ketika dahulu.Kadang2 kami jumpa spesis yang kecil kurus,kadang2 jenis besar liat.Kiranya tanpa kami,tak menjadilah nasi goreng kampung tu,hah!

Letak dalam maggi sup/celup pun terbaik tau!Maggi ni memang baik sangat layan kami.Pelbagai bau 'perfume' dia ni pakai.Kadang2 kami jumpa bau kari,ayam,tomyam & tak lupa laksa.

Owhhh pecah rahsia!Inilah skandal kami yang paling hensem,macho & bergaya.....sotong besar!Hubungan kami SOTONG KANGKUNG bermula di Pulau Pinang tu hah!Menjadi tumpuan manusia pencinta makanan.Kekenyalan sotong,ditambah dengan lembut gemalai diri kami,ditaburi benih2 cinta si bijan goreng,menjadikan kami gandingan super power!


Yong tau fu...mau letak sos warna hitam tu boleh,sup pun boleh.Memang aku terasa mewah dikelilingi pelbagai kawan.Semakin banyak kawan yang digandingkan,semakin mahal menu ni.Hebat kan hebat kan...semua sebab aura glamour kami tu!Mereka ni tumpang je....

Oklah sebelum tuan blog ni makin melalut gosip tentang Kangkung,kami mau undur diri.Pesanan kami;

Sedih pilu sudu garfu
Kami blah dulu.....








16 comments

12/4/13 23:20

segala jenis sayur sy x mkn..sobs..sobss.

12/4/13 23:24

@luqman zakaria alahai knpa.ruginya tak makan sayur.takpe2 ganti dgn buah pun ok ^^

12/4/13 23:43

salam kak lea..
kangkung..sedap!!!
dulu pernah teman mak kutip kat paya belakang rumah ..
masak ape2 pon sedapkan..

p/s: x boleh blah.. boleh pulak buat gosip kangkung.. ye x..^^

12/4/13 23:49

@Gee GTG wsalam gee hehaa...kangkung mmg best murah,msk apa pun sdp je.

hohoho sapalah cr gosip kangkung...tu sbb trs jadi entri mlm ni he3...

13/4/13 02:39

kangkung mmg blh dimasak pelbagai, bunda suke tapi tak blh lbh2, angin..

13/4/13 03:11

Akak tak suka mkn sayur.tp sayur kangkung ni dah blh mkn.tu pun paksa mkn.haha

13/4/13 03:19

whhh.. teringin pula makan yoong tau foo dgn kangkung tuuuu

13/4/13 10:59

@BUNDA a.k.a KN owh angin ye bunda...saya kalau mkn kubis je mmg kembung perut ngeee....

13/4/13 10:59

@nik ros hahahha ni dipaksa hubby tersayanglah yea ngee...kangkung sedap jugak tau berbanding sawi

13/4/13 11:00

@deno
tulah akk type entri ni tgk foto2 tu pun lapar huwaa......mlm ni psr malam blh pekena yong tau foo heyaargh!

13/4/13 11:09

wah.... cerita kangkung rupanya......he3

13/4/13 11:22

@Remy hazza hahahaha lps ni jgnlah ada keywords sayur lain pulak ngee...poning dh mcm cikgu pulak he3...

sedapnya... terliunya dibuatnya.. kngkun feveret sy

13/4/13 15:15

@◕ D Y S H A S A H H I R ◕ hye sis samalah ngeee....

13/4/13 15:52

hehehe..kelakar la kak
sape la yg carik keyword tu...
letak cheese? hmmmm..rs masin2 lemak sikit2

13/4/13 20:23

@Yumida Huda ngeee tulah mcm2 ragam.tu pun lupa nak letak menu kangkung goreng rangup ala2 cendawan goreng tu hah ^^

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...