34

MEI 2013 ~ Jururawat & Guru Dekat Di Hati

02:40 |


12 MEI 2013





J.U.R.U.R.A.W.A.T
Gelaran yang amat berat digalas
 Dikau jujur & sabar
Sepenuh hati
Melayani resahnya pesakit
Merintih,menjerit..kau lekas di sisi

Disaat 'mereka' tidur lena dibuai mimpi
Kau tidak sempat mengira
Berapa kali kau menadah muntah
Juga buangan kecil dan besar
Si pesakit...ahli keluarga mereka

Jari-jemarimu
Renungan matamu
Senyumanmu yang ikhlas
Sedikit mengubat sakitnya suntikan diberi
"Terima kasih" dijadikan azimat
sebagai pembangkit harimu





 16 MEI 2013




Kaulah perisai si buta ilmu
Kaulah lentera kejayaan
Pemberi sinar kehidupan
Memenuhi diari harianmu
Tanpa jemu

Beri kekuatan pada yang lemah
Beri kepercayaan pada yang tidak percaya
Beri cahaya pada yang rasa 
gelaplah sudah dunianya
Di saat kerjayamu dipandang sinis
Kau tetap tabah menjalankan amanah terpikul di bahu

Tanpamu
Takkan maju sesebuah negara
Kerana masyarakat yang berilmu
Lahir dari seorang yang bergelar
G.U.R.U




Belajarlah menghargai jasa mereka
Jangan cepat kita melatah
Hanya kerana 'nila setitik'...
'kelambu pula hendak dibakar'..?

Mereka sentiasa dekat di hati
Menjaga...merawat
Membentuk...mendidik
Tanpa mereka
Pincanglah kehidupan kita

Tiada kata mampu diungkap
Hanya sebaris kata

TERIMA KASIH !!!








34 comments

14/5/13 02:43

nice entry ~ =)hepy belated nurses day and hepy becoming teachers day ~ =)

14/5/13 02:52

@cikmisi leen hye cik misi trm kasih tau jadi nurse yg terbaik utk masyarakat :)

14/5/13 03:49

banyak jasa mereka kan :)

14/5/13 04:54

nurse walaupun org pandang sinis tapi kerja dioarang mulia tau..hehe..

cikgu pun sama..siapa la kita tanpa dia..

14/5/13 05:04

hari misi ni jarang orang sebut dan tahu pun...bile gi klinik ke hosp baru teringat..huhu

selamat hari jururawat dan selamat hari guru kepada mereka yg berkenaan... :)

14/5/13 08:46

@deno ye deno...tanpa mereka kucar-kacir gak hidup kita :-)

14/5/13 08:47

@Nana Liena ye betul tu nana.bkn mudah mengalas tugas mereka,nmpk mcm sng..kalau kak lea dh kibar bendera putih dah ngeee :d

14/5/13 08:48

@BUNDA a.k.a KN ye betul tu bunda.lea sdri pun tak brpa ingat tarikh penting bln mei ni..sama2 hargai jawatan mereka ni :)

14/5/13 08:49

@Hatimi Tahirruddin ye tahniah,mereka sentiasa hebat di mata masyarakat (f)

14/5/13 09:31

bulan ni memang banyak betul perayaan kan? tak masuk lagi hari memperingati katak-katak sedunia

14/5/13 10:37

nice entry,.cikgu n nurse sama2 penting dalam hidup kite,. :P

14/5/13 10:50

err, nurse pun ada hari tersendiri ker? LOL. baru kutahu. tapi nurse2 skrg ni, ramai yg cantik2. mhahaha

Rindu pula kat akak kita. Dia nurse. Rindu juga dekat cikgu2, tahun ni dah tak dapat celebrate bersama :'(

14/5/13 12:36

Banyak jasa mereka..walaupun kecil dmata diaorg tp besar dimata kita

14/5/13 13:19

terima kasih misi n cikgu!

14/5/13 13:42

@boni kacak yelah hari buruh~ibu~jururawat~guru~katak n kodok jugak ngeeee :))

14/5/13 13:43

@ZassDhiey tqvm dear..yup khidmat diorg mmg penting,kan :)

14/5/13 13:44

@kopi pasta hah nak kena babap ni mmg ada hari jururawat.owh ye misi2 skrg comel2 tau,terus hlg sakit (utk patient lelaki ler) :>)

14/5/13 13:45

@Norhaizam Mustaffa wah nnt smpikan wish kitorang kat akak misi ye ngeee :)

14/5/13 13:45

@Nieyxzha Hassan ye betul tu sis...sangat2 menghargai khidmat mereka :)

14/5/13 19:06

slmt hari misi n hari guru
perkhidmatan mereka amat penting di muka bumi ini

14/5/13 20:06

Memg betul ade ke kak lea hari katak ngan kodok tu? hahaha

Dua2 profesion ni, mmg dekat la dgn khidupan kita. Saya ingat lagi, saya ada mslh nk tingglkn panggilan cikgu bila msuk U. Time tu sem1 diploma, habis suma lecturer lana bedal panggil cikgu or teacher,huhu

Bila ada kawan2 tegur, dah bbrpa kali ditegur,barula habit tu berubah,hehehe

14/5/13 21:44

@Yumida Huda ye betul tu sis :)

14/5/13 21:58

@Tinta Lana hahahaha entah ler...pameran katak ada lah baru2 ni kt putrajaya :))

wah ye ke..he3.sbb dah terbiasa pggl cikgu,kan.satu lagi kalau cikgu dh pencen pun kita tetap akan pggl diorg cikgu kan bestnya :)

14/5/13 22:19

selamat hari manusia :)

14/5/13 22:44

@kyo_9 lagi senang wish ye hehehe :d

14/5/13 23:02

salam kak lea..
selamat hari jerawat dan garu semua..eh!!!!
dush2..!!!

maap saya gurau..^^

selamat hari guru dan jururawat semua!!!

14/5/13 23:14

@Gee GTG salam geee cehhh he3....nakal dia ni :p

nurse meh cucuk budak ni.cikgu....rotan jer murid nakal ni hah.. :))

15/5/13 17:35

@||aLeaSaRa||

tak nak wek!! saya ade jarum sendiri.. cucuk kang..!!^^

15/5/13 19:33

@Gee GTG lupa pulak gee ni doktor adeihh ok2 tobat ampun tak buat lagi.. :p

16/5/13 17:49

selamat buat semuanya.........

16/5/13 21:32

@Remy hazza ye selamat meraikan mereka :)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...