20

Asma 87 ~ Al-Jami'

00:48 |


 MAHA MENGUMPULKAN

Al-Jami',Menghimpun atau Yang Menyatukan.Boleh juga disebut Yang Maha Mengumpulkan.Dia mengumpul segala yang berkecai menjadi satu & Dialah juga yang menghimpunkan manusia di Padang Mahsyar di akhirat kelak.

1~Menjauhi perpisahan
Jika pasangan ataupun ahli keluarga telah terpisah kerana perbalahan,baca Ya Jami' selepas solat sunat 2 rakaat.Lakukan ini setiap hari ketika perpisahan berlaku sehingga kembali bersama secara rasmi.Jangan lupa untuk membaca Al-Fatihah dan berdoa,insya Allah yang terpisah akan bersama kembali.

2~Menjumpai barang yang hilang
Baca Ya Jami' berulang-ulang setelah membaca 3 kali surah Al-Ikhlas,insya Allah anda akan jumpa barang yang hilang.

3~Hajat seharian
Agar doa anda diperkenankan dengan mudah,bacalah Ya Jami' 300 kali sehari,insya Allah ia akan diperkenankan.



Salam Jumaat yang terakhir di bulan Rejab 1434.Sekejap masa berlalu.Bertemu sekali lagi untuk Asma ul Husna yang indah.Amalan berzikir sangat banyak fadilatnya;

~ menjauhkan kita dari lalai & lupa kepada pencipta kita,Allah s.w.t.
~ meluruskan fikiran & hati untuk terus mematuhi perintah-Nya & menjauhi larangan-nya
~ memberi ketenangan batin & ketenteraman jiwa

Semoga zikir Ya Jami' ini dapat meleraikan kekusutan anda.Semuanya dengan izin Allah s.w.t. Assalamualaikum 















20 comments

7/6/13 00:56

insyaAllah akn cuba amalkannya.. wslm akk ^_^

7/6/13 01:37

@AiSyA LiEzAalhamdulillah yang baik sampai2 kan :)

p/s-->Al tqvm dear banyak entri kak lea Al baca tq tau...nanti kak lea marathon entri AL ye..esok kak lea reply sebab pening sangat ni selsema he3..wsalam AL

7/6/13 06:48

Waalaikummusalam.Akan cuba amalkan.Thanks kak atas entry yg super duper awesome ni! hehe

7/6/13 10:03

owh , alhamulillah , terima kasih :D

7/6/13 11:27

Assalamualaikum.

Akak lea..tak sihat ya.. Moga cepat sembuh ea.. :)

Saya teringat seorang kawan blogger saya ni..skrg dia dah tak aktif berblog dah.. dia ajar saya doa murah rezeki. Oh ya, dia la blogger pertama, saya buatkan header..dia bagi kepercayaan dsgnkan utk dia.. Alhamdulillah, sejak haritu, mmg murah rezeki saya.. :)

7/6/13 11:30

Alhamdulillah :) ilmu yg berguna, bleh diamalkan, nice sharing kakLea

Insya Allah.. moga jadi peringatan & panduan bersama..

7/6/13 13:54

salam jumaat. perkongsian yang sangat bermanfaat. terima kasih dear.

terima kasih perkongsian ni dear =)
semoga dimurahkan rezeki.

7/6/13 17:53

@sitialhamdulillah..zikir penguat hati kita selain berdoa,jom berzikir :)

7/6/13 17:54

@shafiqsama2 shafiq..eh trm ksh ye singgah sini

7/6/13 17:56

@Tinta Lanawaalaikumussalam lana..alhamdulillah memang masih tak baik selsema dan pening kepala..tu entri tak laju hari ni,he3..

wah bestnya dapat kawan macam tu...lana pun baik dan friendly..kak lea doakan segala urusan lana dipermudahkan Allah amin..

7/6/13 17:57

@S.K.Asama2 kita sebarkan indahnya berzikir :)

7/6/13 17:57

@Suria Lekatlekitgurlalhamdulillah sis..terima kasih juga sudi baca entri zikir ni ye

7/6/13 17:59

@Fyna Ahmadsalam Jumaat juga untuk Fyna...sama2..mungkin zikir kali ini dapat membantu kawan2 :)

terima kasih atas perkongsian ni.. insyaAllah akan diamalkan :)

8/6/13 21:36

@.::: Princess MOMOY :::. sama2 sis momoy :)

8/6/13 21:37

@Nurul Farahizzatialhamdulillah jom berzikir ^^

9/6/13 23:59

sesama kita berkongsi ilmu...terima kasih kak....

10/6/13 01:12

@Remy hazzaalhamdulillah jom berzikir..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...