47

Dunia Orang Dah Kawin ~ Perbezaan itu indah rupanya!

21:47 |


Owh korang ingat lagi tak entri sebelum ni?
Kak Lea dah lama lukis tapi lupa nak taip entri ngeee
Al-maklumlah blog pun berjerebu ikut tuannya

Entri kali ni Kak Lea kongsikan
perbezaan peel kami berdua
Erkkk dengan incik suami ler
Kadang2 nak tergelak
kadang2 geram jugak
tapi itulah yang memaniskan lagi sebuah rumahtangga
Tak percaya???
Cepat-cepatlah korang nikah ye...



Masa kawin baru tau peel pasangan kita
Paling tak suka kalau si dia picit ubat gigi tengah2
Kan bagus picit dari bawah
senang orang seterusnya nak guna
Percaya tak ada pasangan yang bercerai hanya kerana
UBAT GIGI?!!



Sebagai ulat buku yang comel
sebelum tidur wajib membaca tak kira apa2 pun
Tak kisahlah majalah/novel/suratkhabar
Maka si dia tekun dan sabar menemani di sisi

Mata si dia pulak memang jenis tak larat menikmati
susunan abjad menimbun2 di malam hari
Maka Motor Trader jelah yang rajin dibelek berpuluh kali
Akhirnya krurrrr...krorrrrrghhhhh
Berdengkur pulak!!!


Tak semua makanan si dia suka
Bila goreng je tempe
mulalah berlaku adegan tolak manja2 pinggan ke tepi
Ntahlah pelik bebenor
Apalah dosa tempe2 itu,ye
Kadang2 suka paksa si dia telan sekeping kecil tempe
Tak best takde geng nak menikmati kerangupan tempe itu
ishishish....



Karakter kami sedikit berbeza
Kak Lea sulung,si dia bongsu
Dia manja Kak Lea sedikit tegas
Jalan pun nak berpegangan tangan
Romantik katanya
Kak Lea pulak jenis rimas..berpeluh kot tangan

Kalau lintas jalan tu logiklah pegang tangan
Pernah si dia merajuk
Akhirnya jenuh satu hari tu masa berjalan2
Kak Lea pegang erat tangan si dia
 sampai anak2 jeles hahahaha...
Yelah kan..buatnya dia merajuk
dipegangnya tangan pompuan lain
tak meroyan nanti kihkihkih..




Dia dari kecil dah reti berenang
Orang kampung katanya
sungai dekat je dengan rumah 
Sampai la ni kalau pergi mana2
geram dan jeles jelah tengok dia berenang kat pantai
Kak Lea???
Yelah..yelah...pelampung setia menenami huwaaa!!!



Hah,kali ni Kak Lea yang menang dalam ini cerita!
Sebab apa???
Masa mula2 kawin
Kak Lea tak tau si dia ni jenis cepat touching
Walaupun si dia kadang2 tegas
Rupanya ada kecomelan yang kita tak sangka,you!

Kalau si dia betul2 fokus tengok dokumentari/drama
yang sedih2
Tiba2 dia senyap..pura2 lap mata kiri kanan
Hahahahahaa mengalir sedikit airmata rupanya...
Kak Lea dah bantai gelak dan usik2 dia
Rasa pelik sebab Kak Lea yang pompuan pun tak nangis

Tapi bagus jugak kalau lelaki kadang2 menangis
Sekurang2nya mereka jujur
Tak sentiasa berlagak macho dan keras hati
Kalau tengok drama yang memberi pengajaran
tak tersentuh juga hati
tak tau nak komen apa dah




Perbezaan itu indah jika kita saling
bertolak-ansur
bekerjasama
cuba memahami sebab kita tidak boleh paksa
si dia menjadi apa yang kita nak
Ingat dia tu playdoh ke apa
uli2 jadi macam ni macam tu

Pentingnya berkomunikasi
Luahkan apa kita suka dan tidak
Perhubungan umpama menyiapkan puzzle
Kelebihan pasangan menutup kelemahan kita
Begitu juga sebaliknya
Perbezaan antara kita dan si dia
bukan penghalang untuk melahirkan sebuah keluarga
yang harmoni,bahagia dan penuh dengan kasih-sayang
Percayalah....

Korang pulak baik yang belum /dah pun kawin
Ada apa2 tak nak kongsikan..
Mungkin kisah korang dan pasangan,ke
atau kawan ke..parents ke he3...

Owh jerebu menganas
Kat dalam rumah pun bau asap huhuhu...
Nak maratonlah blogwalking sambil komen entri korang
yehaaaa!!!


47 comments

24/6/13 22:18

x sabar lah mcm ny nak kawin.. hahahah

^^

24/6/13 22:43

salam kak lea..
wow!!!
entry yang sangat cute..
saya suka bace sambil guling2 gelak..
yelah..
kalau dedua sama je peel..
susah jugakk..bosan..kan2..^^
serius saya songeh je..sambil makan bihun ni..(saya baru nak bukak pose..wuarggghhh!!!)

sangadd lah suweettt.. best!!

hidup berpasangan ni.. kenalah saling melengkapi kan..
semoga akk dan suami.. bersama anak2.. saling hormat menhormati dan bahagia hingga ke akhirnye..^^

24/6/13 23:00

@syaafi sushihye syaafi semoga bertemu jodoh yang terbaik amin he3..

24/6/13 23:00

kak lea perkahwinan tu kan saling melengkapi.. terasa sweet n nak cepat kahwin pulak =)

24/6/13 23:02

@Gee GTGwsalam gee...wah nak jugak makan bihun.awat lambat berbuka makan yang berat2?busy benorlah ni ye he3..

amin gee...kak lea pun doakan semoga bertemu jodoh yang terbaik amin heehhehe...wink wink ^^

24/6/13 23:18

entri nie sangat cute dan omantik ,, seronok pula membacanya :)

24/6/13 23:25

@miera mairahye sis miera betul tu..owh semoga bertemu jodoh yang terbaik dan sporting he3

24/6/13 23:27

@Aku Penghiburhye acik..trm kasih ngeee...

24/6/13 23:46

sweet je kakLea dgn suami :) brapa beza umur suami dgn kakLea??? sy pn jd xsbr rsa nk khwin

25/6/13 00:51

@S.K.Ahye fais huhu beza setahun je ngeee..dulu2 berkawan dengan yang lebih tua.ada juga yang sebaya.tak sangka pulak jodoh dengan pasangan tua setahun.nasib baik dia tu matang orangnya he3...

tulah tak sabar tunggu berita gembira dari fais ^^

alolo..... sweet sekali entry ni. hehe
bila la momoy boleh hidup mcm tu =)

25/6/13 01:17

@.::: Princess MOMOY :::.hye sis.alah sis ni comel,mesti ramai berebut ni he3.semoga dapat pasangan yg terbaik dan memahami..amin.

25/6/13 01:21

woah! sweet sungguh la entri ni...jeles titew taw...ahaha. Semoga berpanjangan kak! :)

25/6/13 08:24

sonok bace cite Lea, comelye lukisan Lea..:)

25/6/13 09:31

sedapnya tempe goreng

25/6/13 09:55

Hahaa..kelakar pulak entri ni saya rasa..dan sweet!

Sama la suami saya pun minatnya asik belek motor trader dan seumpamanya...apa2 yg ada keretalah.

Psl ubat gigi tu, mula2 dulu ada gak saya tegur suami. Pastu fikir balik..alahai hal kecik. Biarla dia picit tgh...saya picit bwh. Kata saling melengkapi..:D

25/6/13 10:41

wahhhhh.. sweet lahhhh entri nie... hua hua hua... nak jugakkkk... wkwkwkwkw..

25/6/13 11:32

alololo... sweetnya entri ni... betul tu... apa juga kelemahan atau kekurangan pasangan kita... itulah yang menjadi kemanisan dalam rumahtangga...

25/6/13 13:25

@||aLeaSaRa|| amin doakan kite kak lea ye.. huhu.. mude2 dah gatal

25/6/13 13:29

^^

25/6/13 13:31

@Khamsi Abdullahhye khamsi insya allah amin,hah cepat2lah kawin ngeee...

25/6/13 13:32

@Siti Asiahterima kasih sis..he3 tengah bosan tu kuar idea macam2 ngeee...

25/6/13 13:33

@nazha anuahye bro nazha tq tau sudi baca n3 ni he3...yummy tempe goreng sedap betul tau ^^

25/6/13 13:35

@Ujiehahaha saya pulak gelak baca komen sis ujie ni.yelah kan bukan masalah besar pun ubat gigi tu he3...

25/6/13 13:36

@Aujinzhye bro aujinz he3...eh lupa,tqvm tau sudi singgah dan komen ^^

25/6/13 13:37

@Nora Karimhye sis nora...tulah kan...kadang2 perbezaan tu buatkan hubungan kita lagi bertambah erat he3..

25/6/13 13:38

@syaafi sushihye syaafi meh nak kenyit mata gak ^*

25/6/13 14:27

hehe...so sweet! semoga ikatan kak lea and hubby kekal ke akhir hayat :-)

25/6/13 14:59

perbezaan itu adalah saling lengkap menlengkapi satu sama laen....

25/6/13 15:21

Setuju sesangat.... Sebab dalam hidup ni, ada masam, manis, pahit, pedas baru lah sedap... kalau manis je manjang, kena kencing manis plak... hehehehe
Selamat Berbahagia

25/6/13 15:24

@june mohdhye june in shaa allah amin...semoga hubungan sis dan hubby juga setia hingga hujung nyawa ngeee...

25/6/13 15:25

@HeNRieTTa JoSehye sis rietta ye betul..betul he3..

25/6/13 15:26

@Mohd Fauzlihye mr fauzli he3..yup betul tu..kencing manis hahahaha ^^

bnyak habit somi xdapt terima nak bab baju kotor n simpan barang... tp lama2 ok da.. takut bini moncong.. huhuhuh

datang lagi baca entri ni
banyak kali baca pun x jemu
sweet jer
=)

hahaha.. comel la suami akak.. mcm cik abam zizie je.. pantang tengok cerita sedih skit, nangis.. hahaha..

25/6/13 21:25

@◕ D Y S H A S A H H I R ◕hye sis dysha..wah baguslah husband sis dah tau apa sis suka dan tidak..mestilah dia tak sanggup tengok isteri tersayang moncong je he3..

25/6/13 21:26

@.::: Princess MOMOY :::.hye sis momoy owh tqvm dear..nanti kak lea maraton komen ye he3...

25/6/13 21:27

@Nurul Farahizzatihahahaha itulah mula2 pelik...tapi dah dia tu bertaman dalam hati redha jelah ngeee....

25/6/13 22:15

So sweet :)

25/6/13 23:07

kalau dua2 sama mmg la bosan gax an? ehhe...xD

Sweet giler cite akk.. AL nak khwn gax laaa.. errkh .. xde calon lagi :P ekekkeke :)

25/6/13 23:26

@AiSyA LiEzAbetul2 perbezaan itu melengkapkan lagi sesebuah perhubungan chewahhh.wah kak lea doakan AL bertemu jodoh yang layak menjadi imam keluarga dan comel macam AL he2..

25/6/13 23:27

@Dzureen Darwiswink wink he3..

haha yg penting kita tahu apa yg pasangan kita suka dan tak suka...barulah boleh lengkap melengkapi...tapi kalau sy mmg takleh bertolak ansur dgn org yg picit ubat gigi dari tgh tu...wakakakka....

26/6/13 01:40

@Hatimi Tahirruddinbetul..betul...he3..bukan salah itu ubat gigi ngeeee...

27/6/13 15:19

yg penting kak... saling lengkap melengkapi......

27/6/13 15:48

@Remy hazzaye betul tu remy..barulah bahagia hingga akhir nyawa in shaa allah ^^

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...