35

Memori Ramadhan ~ Berbuka dengan Sotong.ERK?Sotong??!!

17:44 |

Memori sewaktu sekolah rendah di Muar kembali menerjah
Kalau boleh nak je jadi kanak2 Ribena yang riang gembira
Entri ni sebagai warm up sebelum Kak Lea 
kembali mengganas dengan entri merapu
chewahhhh..

Satu hari balik je dari sekolah
terkesima melihat apa yang Tok Mah sidai
Melambai-lambai...


Asal petang je di bulan Ramadan
hidung setiap kanak2 comel
secara automatik
akan kembang-kempis kembang-kempis
tanpa dipinta


Perghhh hidangan Tok Mah hari tu
sedap sungguh..lain macam
Tak pernah rasa pun sebelum ni
Elok je azan Maghrib berbunyi
baca doa berbuka & doa makan 
ngap ngup ngap ngup
Dah habis lauk di pinggan,
sambil minta tambah.....
dengan penuh keayuan dan kecomelan,
Kak Lea pun tanyalah...


Owhhh adakah spender Tok Mah yang comel tu
telah menjadi santapan berbuka kitorang?
Masa tu Tok Mah & Tok Mat ketawa
hingga Tok Mat tersedak

Tok Mah kata orang dulu2 segan nak sebut seluar dalam
atau bahasa omputehnya spender
Jadi sebutlah sotong kering!!!

Secara logiknya....
ye adik2..kakak2 dan abang2
yang baca entri ni...
di manakah logiknya...
disamakan sotong kering dengan spender????
Pelik..pelik..
Ye orang tua2 memang pandai berkias
~(^-*)~

SELAMAT BERBUKA


35 comments

16/7/13 17:50

Sotong kering? Pernah dengar juga orang panggil seluar dalam tu sotong kering.

Lepas ni kena berhati-hatilah.

16/7/13 18:04

hehehe aloo comelnya :) cartoon tu ,heheeh sotong kering aka spender rupanya

16/7/13 18:04

@Tetamu Istimewahye cikgu...hahahaha adeih..itulah org2 dulu berkias..

16/7/13 18:24

baru je semalam yumida mkn sotong kering..sedap! hehe

sis jemput join:
http://umikasum.blogspot.com/2013/07/cer-teka-gambar_16.html

16/7/13 18:39

@Aku Penghiburhye acik...ngeee...itulah aka..aka ni bahaya,kelirukan cucu je he3..

16/7/13 19:05

baru tauuu =) wkakkaka.. lawak jexD

16/7/13 20:04

Kita tak boleh makan sotong lah, sedihnya huk3

16/7/13 20:12

hahaa,lawak la :D

16/7/13 22:19

hahaha. itulah.. kadang-kadang sampai kita tak faham kan?hehehe

16/7/13 23:41

hahaha...cik akak baru pertama kali dengan lah...mungkin orang sarawak tak kata cam tu.,..:)

17/7/13 00:16

@Yumida Hudahye sis yumida wah sedap..sedap..pastikan itu betul2 sotong yang ori ye he3...

p/s--> nanti kak lea singgah ye :)

17/7/13 00:16

@AiSyA LiEzAhye AL hehehe...

wah new profile pic comel2 ngeee...

17/7/13 00:17

@Dzureen Darwisalololo kesian dia..takpe2 takkan tertipu dengan sotong 'kering' he3..

17/7/13 00:18

@mirza syazwinahye sis he3..

p/s-->sis xda link blog ye..yang ada cuma youtube je ye?ingat nak singgah follow ^^

17/7/13 00:19

@boni kacakhye BK...itulah pasal, berkias bebenor org dolu2 he3..

17/7/13 00:19

@Nao Meihye cik akak owh ye ke ngeee...

17/7/13 00:25

ai ? kenape panggil macam tu ??
ada kisah disebalik tu ke ?

17/7/13 01:49

erk.. sama la.. kat umah deno, segala pakain dalam dipanggil sotong kering^^

17/7/13 02:13

@syuk shusukentahlah syuk..kak lea pun confused he2..

17/7/13 02:14

@denoowh ye ke deno..awat ye semua panggil macam tu...hahaha...

kelakarlah! hehehe

mmg ada dgr dulu..yupp orang tua-tua mmg byk kata yg berhias..kekdg tak phm pun apa mksudnya..huhu

17/7/13 08:23

sotong kering... hikhikhik...

17/7/13 09:08


aku rasa dipanggil sotong kering sebab kena jemur/sidai. kan sotong kering pun kena jemur...
agaknya la...heh heh

17/7/13 10:14

he3..sy pn pnh pggl mcm 2 =) lbh sopan skit rsa..sdap x sotong kering 2 kakLea?? hi3..

17/7/13 15:37

salam kak lea!!

hahahahaha!!!
series lawak.. adoi~~~
canne lh tu..
takkan lah tok akak bagi akk makan sepende..
adoi.. memang terer akk buat kesimpulan... serius saya tengh gelak kuat2 ni..
inaff!!!!!! hahahahahaha!!!

17/7/13 17:44

@:: Mrs.SyahNia ::hye sis...betulkan ramai panggil ni sotong kering he3..pandai depa2 zaman dulu berkias

17/7/13 17:44

@Tukang Karutye betul tak tipu..nama glemer tu he3..

17/7/13 17:45

@bangsawan nilaiyelah bro....logik tu he3...tahniah tahniah ngeeee...

17/7/13 17:46

@S.K.Aowh ye ke fais.hahahahha dah sedap makan,masa tu.tapi masa atok kata tu sotong kering(dalam fikiran spender atok)..rasa nak tercekik he3..

17/7/13 17:47

@Gee GTGwsalam gee...itulah tok mah kak lea suka nyakat tau menci menci arghh masa tu he3...

jangan gelak kuat2..letih kak lea cari gajet nak hentikan gelak tu nanti,he3..

17/7/13 20:34

Saya pernah dengar juga waktu kanak2 dulu kak lea..tpi takda smpai gunakan perkataan sotong kering tu,hehe.

Opah saya selamba je guna perkataan spender..hehe.

Hahaha ... Spring kering, tp saya biasa dgr org kaitkan dgn bra ... Huhuhu, indah sungguh zaman kanak2 ...

19/7/13 00:03

@Hani Fadhlina Abdul Rahmanowh bra?bukan panggil cermin mata je ke.ada jugak ye panggil sotong kering he3...

haha...momoy pula panggil 'anak sedara'

20/7/13 12:17

@.::: Princess MOMOY :::.hahaha anak sedara?tak ke confused kalau orang lain dengar tu ngeee...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...