52

Qari Junior 2 ~ Memang best

08:05 |

Assalamualaikum semua.
Wah berseri2 muka tu..cuba tengok cermin chewahhh!
Semua teruja di hari pertama bulan Ramadhan
Pelbagai aktiviti dirancang
Semua tak nak ketinggalan melipat-gandakan ibadah

Semalam hari pertama Qari Junior 2 disiarkan
Setiap Isnin-Khamis
6.30 petang
Sepanjang bulan Ramadhan ini
kita akan mendengar ayat suci al-Quran,
yang dialunkan oleh kanak2 yang cerdik dan keletah
Anak2 Kak Lea pasti menjadi penonton setia


 Kak Lea minat Khasif sejak dia masuk Akademi Al-Quran di tv9
Subhanallah...
sedap betul suaranya 

 Tak perlu diperkenalkan lagi

 Pelbagai kerenah kanak2 yang hadir

 dari pelbagai negeri

Di antara 200 peserta
30 terpilih untuk saringan
dan
10 peserta bertuah saja yang layak 
ke peringkat seterusnya

 
 Adik ni dah macam ustazah Siti Norbahyah
Lancar dan petah berkata-kata

 Sudah pasti ada yang tiba2 gugup di depan kamera
Menyambung surah2 yang ditanya sambil menangis

 Ada juga tu,maknya terpaksa teman menjawab soalan depan juri!

 Tengok tu he3...tangan mak tak boleh lepas!
Malu katanya
Adik ni memilih untuk baca surah Yassin yang dihafalnya

 Hah...ini kenapa pulak?
Begitu tekun juri2 mendengar?

 
 Subhanallah!!!
Sedap betul adik Amnan mengalunkan azan
95% lebih kurang sama dengan azan yang dialunkan imam di Mekah

Bapa Amnan berkata,sepanjang dia berada di Mekah
Setiap kali dia telefon keluarga di Malaysia,
dan masa bercakap dengan Amnan,
ketika itulah juga azan berkumandang dari Mekah
Jadi Amnan menghafal alunan azan hanya melalui apa yang didengarnya
melalui telefon!

Bila abahnya pulang ke Malaysia dan sebaik tiba di airport
Masuk je ke kereta
Amnan terus berkata yang dia tau mengalunkan azan sama macam di Mekah
Bila azan dilaungkan oleh Amnan
alangkah terkejut abahnya!!!

Mari kita ajak anak2 kecil untuk menonton
Qari Junior 2
Sementara tunggu waktu berbuka
mereka boleh menambah ilmu
dan in shaa allah
akan teruja dan bersemangat untuk menghafal 
ayat suci al-Quran seperti
semua peserta Qari Junior 2



52 comments

10/7/13 08:09

bagus program macam ni..dulu selalu tengok cerita adik2ku kat tv3..pasal daie cilik..

selamat berpuasa

10/7/13 08:26

@nazha anuayelah kak lea pun suka tengok..bagus diperbanyakkan lagi rancangan agama untuk si cilik.

terima kasih ye..selamat menunaikan ibadah puasa dan terawih ^^

10/7/13 08:28

alhamdulillah...macam ni baru ada 'selera' nak tonton tv hehe. Selamat menyambut bulan ramadhan kak lea dan selamat berpuasa (^^,)

10/7/13 08:45

aku suka dekat budak yang boleh azan mekah tu...

10/7/13 08:51

tengok juga rancangan ni semalam..mmg anak2 pun suka..:)

10/7/13 08:51

@Kenit Cinonethye sis betul tu,kita boleh ajak anak2 sekali tengok,kan he3..

terima ksh ye,sis.same to you ^^

10/7/13 08:52

@Tukang Karuthye TK..samalah kita ^^

Oh! Boleh ler tengok hari nie ...

10/7/13 10:37

he3..smpat juga tgok lpas subuh td, ptg smlm xdan nk tgok, sib baek td ada ulangan..yg bestnya budak yg ikot tone azan bilal mekah =) subhanallah..kagum dgn diorg ni..kecik2 lg dh celik alquran..

macam ni la baru betul... daripada program yang ntah apa-apa tu..

hiburan banyak sangat

10/7/13 11:45

emmm sy nak didik anak2 sy nantila mcmni...sbb dunia semakin dasyat!
subhanallah
slm ramadhan kak lea :)

10/7/13 12:05

Siyes memang comel la adik2 tu..siap ade y malu lagi sampai nanges2..tapi juri pon chomel gak..ahaha (gatalnye diri ini -.-)

10/7/13 13:03

bgus rancangan ni. tmbah lg dlam bulan ramadhan ni. blh tgk ptg nnti :)

10/7/13 13:33

haa.. asal bulan ramadhan je ada program tv cm ni..uhuk3.. baru bestt~ =) smgat sikit nka tgk tv..kekekkeek

10/7/13 13:55

Assalamualaikum.

Meremang saya dibuatnya kisah adik amnan.. fikiran kanak2, memang suci bersih. Apa yg dia dapat diawal perkembangannya tu, cepat je tangkapnya.. ^_^

10/7/13 16:29

bagus program nie kak lia :)

10/7/13 16:53

program cm gini perlu di perbanyakkan, suka program cm gini

10/7/13 17:28

salam ramadhan sahabat. mudah2an ramadhan tahun ini mampu menjana ketaqwaan kepada-Nya...

10/7/13 18:05

comel2 je diorang ni kan sis
bagus program mcm ni
menyuntik kanak2 lain utk lebih belajar keagamaan especially part ngaji tu
salam ramadhan sis

10/7/13 19:45

wah.. bagus lah program ni..

10/7/13 21:00

Salam kak lea..
Ya Allah.. comel2 budaknye.. sejuk perut ibu mereka mengandungkan mereka..
Sejuk mata saya melihat.. ini yang saya bangga.. terbaik..
Moga2 saya dapat anak2 yang macam ni nanti..yeay.. ^^

Selamat berpuasa sis ku yang ku sayang.. muah2!!!^^

10/7/13 21:15

Mcm best, nak tgk lah nanti cerita ni hehe

11/7/13 02:14

bagus rancangan mcm ni ... lebih2 lagi bulan puasa

11/7/13 11:00

ptg semalam rietta tgk...terkedu...rasa damai hati...

11/7/13 15:38

@Ummu Amarhye sis...bagus,kan utk tarik minat anak2...

11/7/13 15:38

@Hani Fadhlina Abdul Rahmanhye sis hani..alhamdulillah..tengok jgn tak tengok ^^

11/7/13 15:39

@S.K.Aalhamdulillah,fais pun tengok,ye.nanti dah kawin ada anak latih mereka cintakan al-Quran ^^

11/7/13 15:40

@GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdArbetul tu,sis.asyik2 rancangan menyanyi huh...

11/7/13 15:40

@dear xilahye sis..in shaa allah amin,dear ^^

trm ksh tau..selamat berbuka ^^

11/7/13 15:40

@Khamsi Abdullahhahahaha..cehh....nakai2 ^^

11/7/13 15:41

@zakirasli ..alhamdulillah,kita yang dewasa ni pun boleh belajar 'sesuatu' dari si kecil ^^

11/7/13 15:42

@AiSyA LiEzAkalau setiap bulan macam ni,best kan AL he3...

11/7/13 15:42

@Tinta Lanawaalaikumussalam lana...itulah sejuk perut ibu mengandung he3..

11/7/13 15:43

@Nao Meihye sis..nanti free tengok tau!

11/7/13 15:43

@Aku Penghiburhye acik...betul tu,kalau setiap bulan macam ni,kan bagus.takdelah anak2 tengok kartun semedang...

11/7/13 15:44

@abuikhwanalhamdulillah,amin.trm ksh ye sahabat AI ^^

11/7/13 15:44

@Yumida Hudahye sis..betul2...setuju ^^

trm ksh selamat berbuka ye..

11/7/13 15:45

@boni kacakhye BK..jangan lupa tengok kalau free ye

11/7/13 15:46

@Gee GTGwsalam gee...rindu muahmuah he3..

in shaa allah mudah2an gee dikurniakan zuriat yang celik al-Quran amin...

selamat berbuka gee ^^

11/7/13 15:46

@Dzureen Darwishye sis...tengok tau..petah dan comel je depa ni ^^

11/7/13 15:47

@denohye deno..ye betul2 he3..

11/7/13 15:47

@HeNRieTTa JoSehye sis rietta...itu kita yang tengok.agaknya juri pun pening nanti nak pilih juara,kan he3..

11/7/13 15:53

alahaiii...sejuk nengok bebudak ni.... rancangan macam ni le yang kite nak.... ini tak..asik tengok budak2 ni terkinje2 jeee.....

11/7/13 16:46

@D_08ye betul tu,lagi bagus budak2 kecil menangis sebab kalah program ni,daripada menangis tersedu-sedu sebab program menyanyi2 tu huhu..

11/7/13 16:55

Saya sempat tengok peserta terakhir ja. Tak apa petang ni boleh tengok lagi.

11/7/13 17:03

@Tetamu Istimewaowh jangan lupa 6.30 petang he3..

12/7/13 01:23

suka jugak khasif tu. kalau tak silap dia pemenang qariah tilawah al-quran antarabangsa kot :)

12/7/13 01:51

@Amanina Madsak ah betul tu sis ^^

12/7/13 22:41

Pengisian yg bagus sempena ramadhan.....

20/7/13 02:43

@Remy hazzaharap tahun depan ada banyak lagi program kanak2 macam ni,kan

26/8/13 02:34

http://www.fb.com/kembarabilalmudaamnan
Jom ikuti perkembangan adik ni....

27/8/13 23:18

@Muhammad Sanialhamdulillah terima kasih ye bagi link.nanti kak lea pasti singgah ^^

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...