38

T.E.M.P.O.Y.A.K Crepe

08:55 |

Orang lain dah berzaman makan ni sampai dah muak
Kak Lea baru 1st time nak merasa
Sebelum ni pandang hujung bulu mata je
Sehari sebelum puasa,baru teringin nak cuba
Jumpa Durian Crepe masa meronda di Downtown Nilai

Owh sedap rupanya makan sejuk2 ni
Satu pek lagi simpan kat fridge,lah

Esok...esoknya tu
baru teringat nak berbuka dengan durian crepe

TETAPI...



Itu durian sudah bertukar menjadi tempoyak kaaaa?
Masam dan berair isinya bluwekkkkkk..

Saja bagi blur
Menandakan masuknya waktu berbuka puasa
Eh silap....
Maknanya tak bolehlah simpan durian crepe ni
lama2 ye?
Manalah tau ngeeee.....



Selalulah Kak Lea ni ketinggalan zaman
bab makanan yang manis2 ni
Rainbow Cake...belum rasa
Red Velvet Cake...pun belum
Dealova..eh pavlova
pun belum....
Huwaaaa!!!




38 comments

12/7/13 09:05

fenomena sekejap durian crepe ni
smptlah 2 kali merasa,ada member jual kat opis.rm10/4 ketui.hehe
oh x tahu pulak kalau simpan lama nanti jd tempoyak crepe

12/7/13 10:23

hahaha ingatkan betul ada orang jual tempyak crepe :p. Kenit pun ketinggalan kapal macam kak lea juga kalu bab2 makan kek sedap ni hehe :D

12/7/13 10:49

kalo nk simpan dlm fridge kne letak dekat sejuk beku kot.. lagi satu org cakap kalo dia xmix cream and durian boleh tahan lama..kalo dia mix ala2 buat sambal tempoyak tu mmg cpt la msm...gitu katanya.. ahh..balik ni nk cri DC la jgk

12/7/13 11:01

Kalau smpat tempat beku boleh tahan lama Lea.. ala samalah kita Lea sebab kakak pun kalau yg manis-manis kureng sikitlah Lea...

12/7/13 11:35

perghh... my favourite tu... sedap2 nk sikit..

sedapnya kak lea... memg teringin da ne.. saya kalau org tak buatkan or belanje memg tak merasa.. lgpun nak bbt sendiri tak pndai nak beli kena tgok tkak org ramai gak.. kang kita je yg mkn tak best plak sb tak da geng..hohoho

12/7/13 12:16

@Irfahye irfa..ye harga standardlah tu he3..owh isi durian tu jadi masam kalau simpan lama2 ngeee...tu bertukar tempoyak hahaha..

12/7/13 12:17

@Kenit Cinonethahaha suka usik korang pagi2 ni ngeee...owh sep seplah kita ye..

12/7/13 12:18

@ishy77hye sis...owh itu macam ka?al-maklumlah ni 1st time kak lea makan..tup2 terkena pulak tempoyak crepe hahaha...

12/7/13 12:19

@Kakzakiehye kak zakie...hehehe lepas ni tau dah kot nak beli 2 pek,simpan terus kat freezer atas he3...

12/7/13 12:23

@ahmadhye ahmad..owh ramai peminat DC ni ye..kak lea memang ketinggalan ERL he3

12/7/13 12:24

@◕ D Y S H A S A H H I R ◕hye sis dysha hahaha betul2..makan sorang2 tak best kot..owh ni yang nak cari lagi DC ni he3..

12/7/13 12:29

oh my my..
ya Allah.. terasa nak muntah pulak..
sian kak lea..
dah membuang sia2kan..

takpe.. nanti2 ade rezeki lain lah tu..^^

12/7/13 12:41

hahaha.. x ketingalan pun juz terlelap dkt stesen jer.. hahahaha

12/7/13 13:03

@Gee GTGhuk huk huk minta gee lah pos DC dari kelate ngee....

12/7/13 13:06

@ahmadhahaha suka ayat 'terlelap' tu ngee....

12/7/13 14:07

tak pernah gak rasa durian crepe tu.. hew3.. cuma dpt bygkan, mungkin rasanya spt kuih ketayap.. eh ?? hehehe. XD

kak lea nak tahu x. sy ada custmer yg buat bisnes crepe ni, (haitu dia buat sticker label).. baaanyyaak perasa crepe dia. fuh!. nti akk tengok kt chatbox eh.. kekekek dh alang2 cerita sal crepe ni.. terliur plak XD.

12/7/13 15:21

Salam.

la kak..kita sama je kak, yg akk sebut kat bwh tu, saya pun belum rasa,hahaha

Durian crepe ni, time megahnya tu, saya takda la mencari..dah reda musimnya tu, saya beli la juga, tu pun kebetulan. Pergi pasar tu nak cari cendol peberet, tpi kdai tutup. Pastu nmpk ada jual durian crepe. Beli jelah..baru dua kali je makan,hehehe.

12/7/13 15:22

boleh ajer simpan kak

sy salah sorang penjual crepre area cheras, kajang, bangi and putrajaya skg kat cyberjaya.. biasanya saya jual x pernah plak ada masalah durian jadi tempoyak melainkan kalau x simpan dalam peti ais..

letak kat bahagian atas lg sedap makan..mcm makan ice cream durian

12/7/13 15:48

aku pernah terkena tempoyak crepe ni... mebazir je beli...

12/7/13 15:54

@BiskOthye sis..itulah dah macam2 perisa crepe,ni..kak lea pulak baru terhegeh2 nak makan durian punya, sedihhhh he3...

wah menarik tu.nanti kak lea tgk link tu ^^

12/7/13 15:55

@Tinta Lanawsalam lana..huhu kita serupa je.kak lea beli pun sebab ternampak,je.kalau tak..memang sampai la ni tak merasa kot he3..

12/7/13 15:57

@Rizzielawah mesti dapat sambutan,kan. bagus berniaga,ni.owh kak lea rasa masa beli tu mungkin awek tu dah buat sehari dua,kot stok tu.so bila kak lea beli,baru je simpan fridge,masam pulak esok..esok tu hah,ngeeee...

12/7/13 16:51

@Tukang Karutowh kita di antara yang terpilih je untuk menikmati perisa baru..tempoyak he3..

12/7/13 17:19

sy lglh ktggalan zaman..xpnh mkan pn lg..ntah sdap ke x =)

12/7/13 17:24

hehhehehxD AL pun ketinggalan jugak akk... hahah!xpe..skrg akk lea daha ada teman ketinggalan.. xpelaa... tahun2 dpn kita cuba..wkkakkaxD

hmmm.. x penah rasa lg. makin kreatif pula org skrang ni

12/7/13 19:11

Dulu memang heboh. Lama juga baru saya dapat merasa. Sedap. Tapi tak boleh makan selalu, kencing manis nanti.

Kalau simpan dalam peti ais, busuk juga ke?

12/7/13 21:50

He3. .. kalau mcm tu... tumbuk cili buat sambal tempoyak ler kak

15/7/13 18:51

tempoyak crepe? first time dgr^^

Hehehe ...

20/7/13 02:46

@S.K.Asedap fais..tapi tengok nasiblah kalau dapat beli yang sedang2 manisnya he3..

20/7/13 02:47

@AiSyA LiEzAhahaha bukan setakat words teman tapi mesra.teman ketinggalan pun ada kan he3..

20/7/13 02:47

@.::: Princess MOMOY :::.yelah sis..macam2 perisa dah ada tau..

20/7/13 02:48

@Tetamu Istimewaeh simpan dalam fridge tak busuk.mungkin kak lea tak bernasib baik,terbeli yang mungkin dah buat beberapa hari kot huhu.

20/7/13 02:49

@Remy hazzalayan dengan ulam dan nasi panas kan he3...

20/7/13 02:49

@denoeh bukan deno.sebab masam tu kak lea kata tempoyak.jangan pulak cari kat kedai he3..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...