22

Ni baru betul2 SPONTANEOUS THURSDAY

14:25 |

Spontaneous Thursday 

'Hari Khamis Yang Spontan' jika di terjemahkan, namun maksud sebenarnya ialah satu culture di mana pada hari Khamis, blogger di Malaysia akan membuat entri secara spontan tanpa meng'upload' gambar. Entri/post tersebut hendaklah dimulakan dengan tajuk Spontaneous Thursday sama seperti Wordless Wednesday. Pengasas benda ini bermula dari Malaysia sendiri setelah mengikut sedikit sebanyak idealogi Wordless Wednesday.


Kredit: wakmizie.blogspot.com

Perbezaannya : WORDLESS WEDNESDAY hanya gambar..
                        SPONTANEOUS THURSDAY adalah ayat..


Sepanjang blogging
Kak Lea jarang buat entri macam kat atas
Masa semua dok WW
entri Kak Lea pulak panjang lebar

Masa ST pulak
entri Kak Lea wajib ada gambar
agagagagaga....

Kak Lea baru je snap tadi....


Cuba tengok betul2 daun semalu,ni
Bila Kak Lea sentuh je.......


Secara SPONTAN ia menguncup malu....



Kadang2 WW & ST tu ok jugak
Amat membantu
semasa kita semua ketandusan idea
Tempek jelah apa2 foto
atau tulis jelah apa2 yang 'catchy'
Happy Blogging!!!



22 comments

29/8/13 14:27

kecik kecik dulu suka main.. tapi tak suka kalau ada acara sekolah.. sakit lari bukak kasut terpijak duri semalu ni.. haha..

29/8/13 14:32

dah lama tak buat macam ni. dulu rajin jugak ber-WW and ST ni

29/8/13 14:48

Salam.

Seingat saya kak lea..dua2 saya memang tak pernah buat,hehehe

29/8/13 14:56

hehe...hebat...unik entry..:P

29/8/13 14:57

@Rai Ourkizunahye Rai..samalah kita,pernah jugak kena dulu,huwaaa....

29/8/13 14:59

@nurdanihye sis dani...tak buat pun takpe,kan.kitorang tetap je terjah entri sis he3...

29/8/13 15:00

@Tinta Lanawaalaikumussalam lana.pergh tu dia!!!

lana banyak idea hebat2...tak perlukan gambar...sedikit kata2 pun dah buat kitorang terpaku he3...

29/8/13 15:06

@kacang bunciswink wink....kesian daun semalu tu jadi mangsa spontan kak lea he3...

29/8/13 15:21

kat bandar dah takde pokok camni... kena pergi masuk dalam2 baru nampak.

29/8/13 15:57

@syuk shusukehye syuk..ha'ah betul tu.ni pun kak lea snap kat dalam kebun he3...

29/8/13 18:49

dulu masa kecik yumida x ske pokok semalu
kan masa kecik2 main x pakai selipar
terkena duri semalu ni...sakit wooo..huhu
tp kan reaksinya mmg spontan! bila disentuh..malu2 gitu

29/8/13 19:53

terima kasih penjelasannya :) biarlah kita jadi seperti semalu ada perasaan malu bila di sentuh

29/8/13 22:25

@Yumida Hudahye sis..yelah betul..betul.habis merah tapak kaki kesan tercucuk he3...

29/8/13 22:26

@Aku Penghiburhye acik...terbaiklah..sampai jugak 'mesej' kak lea kat kawan2 he3...

Best layan pokok semalu nehh..bila la nak buat ST nih...hahaha

x0x0 ^_^

Memula dulu ikut jugak, tp skang nie tak terkejar dah ... Tp diakui mmg membantu ketika kekurangan idea ...

30/8/13 03:34

he3..khamis pn ada juga la ye =)..xpelh..nk ikot yg ww je..hi3..

30/8/13 15:56

hehehe... kdg2 smua tu amat berguna bila xde idea nk menulis.. cehh~

ok juga WW dan ST cuma kadang bila ramai blogger yg tajuk entri macam erkk... jadi malas nak baca. hehe

1/9/13 22:18

salam kak lea.. cais boleh lak cenggitu kan..wakakak..^^

3/9/13 01:49

dulu pantang nampak daun semalu mesti nak sentuh. dh macam jakun pun ada bila fikirkan balik.

kadang2 kaki sakit bila berlari kt pdg skolah kena duri tu.

3/9/13 20:30

lama dah tak jumpa pokok semalu ni.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...