21

Jom Jaga Mata!!!

10:52 |


Salam Jumaat di bulan Muharam.
Baru2 ni sebelum ke office,
sempat tonton Motivasi Pagi di tv3
mata terpaku,lidah kelu,
sebak rasa hati......

Photo: How does a blind person know what a butterfly looks like? Nicholas Lam from the Talking Library shows me his collection of butterflies imprinted on braillon from Australia which he has kept since his youth. I am the first person he has shown it to in Kuala Lumpur. I had been asking him where to take the blind participants coming for our braille meeting in January and he suggested the butterfly park.
(Kredit Foto)

Seorang pakcik yang cacat penglihatan
pernah beritahu,
dia wajib baca al-quran setiap hari
walaupun sehelai

Bayangkan betapa ramai di antara kita....
yang....

AL-QURAN di depan mata
tetapi
masih jauh di hati

Jom kita jaga & terangkan mata dengan 
ayat suci Al-Quran

Braille Quran Initiative
Jom singgah ke Braille Quran Initiative


P/s--> Ok2 Kak Lea kayuh pelan2 nak komen entri korang pulak ye :)



21 comments

22/11/13 10:58

Allahurobbi! sungguh la kita ni sebenarnya yang kurang upaya :( berbanding orang yang kurang sempurna.

22/11/13 11:27

opsss..
mmg terasa diri ini,
malu dgn diri sendiri bila tgk usaha pakcik nie.

22/11/13 15:14

@Kenit Cinonet slm sis..wah rindulah nak komen2 he2.hurm itulah kan....moh kite pakat baca Al-Quran :)

22/11/13 15:16

@Shark Kay slm shark...hye..hye :)

sama2 kita saling ingat-mengingati,moh kite terangkan mata dengan ayat suci Al-Quran :)

momoy pun selalu tgk motivasi pagi dan jejak rasul sbb memang bangun awal pagi

23/11/13 10:04

Assalamualaikum.

InsyaAllah..

#Akak, nanti jgn lupa singgah tmpt sya ek, hehe. Pelan2 pun takpa, rindu kak lea tau :)

23/11/13 16:46

Allahuakbar , mereka lagi hebat dari kita

23/11/13 21:17

dan jaga hati...jom xchange list wif my blog :
Azim Aris

Tak Mungkin Benar

Muhasabah

follow ya :)

Hebat PakCik nie ...

25/11/13 10:58

adeh... terasa kena perli ni...

28/11/13 17:51

jom sama2 jaga mata kita hehe

28/11/13 19:07

Malunyerrrr rasa

1/12/13 07:47

Walaupun mereka ini buta mata tetapi tidak buta hati...malah lebih celik dari kita... Subhanallah...

2/12/13 08:47

halamakk..malunya dengan pakcik nie..hmmm..

5/12/13 12:16

salam kak lea..
huhuhu.. maaf ye.. lama x dengar khabar..
rindu sangat..
ye.. amalkan satu hari satu pipi alquran.. insyaAllah.. hri2 mendatang lebih tenang..^^

kak lea.. sekarang saya dah kerja.. dekat pahang.. hurp2!!^^

6/12/13 18:29

beliau buta mata tapi celik hati... Allhuakbar

13/12/13 13:35

nce post . . !
Salam kenal . . . !

14/12/13 08:36

salam hujung minggu, dah lama tak singgah sini...apa kabar?

20/12/13 09:37

salam kak....banyak kebaikan baca al quran nie kak :)

28/12/13 11:27

betul tu...kita ni lagha dan leka dgn nikmat pemberianNya

8/1/14 16:10

ya Allah saya dah lama x baca :( thx igtkan

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...