17

30 Minit Ustaz Don ~ Adik Lukman

22:12 |

Assalamualaikum semua....
Sudah pasti ramai dah berada
 di depan tv 

Semalam adik Lukman,dari Ampang
membuat panggilan ke studio untuk
mengalunkan surah
Terkedu seketika Ustaz Don apabila
adik Lukman minta dikirimkan 
surah Al-Fatihah untuk arwah kedua ibu bapanya 

 Ya....
adik Lukman anak yatim piatu
Sebak Ustaz Don seketika
apatah lagi penonton di studio/rumah

 Syukur malam ini sampai juga
adik Lukman ke rancangan 
30 Minit Ustaz Don.....
dimulakan dengan bersedekah surah Al-Fatihah 
Turut tidak dilupakan untuk ahli keluarga dan petugas2
bagi memudahkan usaha pencarian MH370


 Krew tv AlHijrah yang berusaha mengambil Lukman
Tak silap Lukman bersekolah di madrasah,Kg Baru,KL

Semoga akan lahir lebih ramai 
anak kecil yang 
terang dan celik al-Quran
Rugi tak tengok malam ni
Ramai betul pemanggil cilik
yang turut mengalunkan surah2

Assalamualaikum


** Update 13 Mac 2014 11.05 pagi

Assalamualaikum
terkejut buka blog tengok



 Awat tiba2 ramai ni...
Berfikir...berfikir....
Owh???




Terima kasih sudi singgah 
Alhamdulillah...
semoga selepas ini adik Lukman
akan kerap muncul di kaca TV kita semua

Boleh menarik minat dan memupuk
semangat cintakan al-quran kepada
adik2 kecil yang lain

Teringat kata2 Ustaz Don semalam...

betapa terpesona dan bangganya 
mendengar anak2 yang kecil ini merdu mengalunkan 
bacaan ayat suci Al-Quran
Sehinggakan ustaz berkata...
Kenapalah dari kecil dulu tak baca sedap macam mereka juga

^-*



17 comments

13/3/14 07:08

Allahu rabbi...Tak sempat tgk, ruginya. Takpela nanti godek-godek di utube.

Pray4#MH370

13/3/14 09:32

Untung mak ayah yang ada anak macam adik ni... dari kecik lagi dah tahu mendalami ilmu agama

13/3/14 10:33

alhamdulilah..skang ni ramia budak suka aktiviti sosial..risau sy di buatnya

13/3/14 10:58

@abuikhwan itulah sahabat AI ... jangan lupa tengok ye :)

Pray4#MH370

13/3/14 10:59

@MystoryPic hye sis...haah betul...betul.kita memerlukan lagi ramai anak kecil sebegini :)

13/3/14 11:00

@merahitujambu hye mij...tq singgah :)

hurm itulah belek suratkhabar dan baca kat fb/blog ...aduhhhhh kata ajai ngeee

13/3/14 12:31

saya tau pun dari fb. tapi tadi mlm tak berkesempatan tengok. Cuma baca pun dah tersentuh hati.

Berbahagialah ibubapa adik ni di alam sana.

13/3/14 13:19

aku rasa sebak tengok yang dia call tu...

13/3/14 13:38

@Ujie alhamdulillah...betul tu sis ... doa2 dan sedekah ayat suci Al-Quran dari anak yang soleh subhanallah ...

13/3/14 13:39

@Tukang Karut hye TK..samalah.sejuk hati mendengar kelunakan suaranya :)

merdu suaranya, sejuk perut ibunya kan kak.. :)

13/3/14 14:26

@Norhasniza Khalid hye sis tq singgah :)

rezeki arwah ibubapanya :)

semalam terfikir mana tau kot ustaz don ambil adik lukman jadi adik/anak angkat ke :)

13/3/14 14:42

Terlepas nk tgk adik luqman semalam.. sedapnya suara adik ni. Rahmatilah kedua ibubapanya.

14/3/14 12:36

@Nyue sis cubalah dengar kat youtube,tau :)

14/3/14 17:44

Nama adik ni pun dah tersangat istimewa. Moga kemunculannya dapat menarik golongan seusianya untuk terus beramal dan beriman.

14/3/14 18:08

betul tu cikgu....seindah namanya sebegitulah merdunya suara mengalunkan ayat Al-Quran :-)

24/3/14 11:57

Assalam..sape tau mne nk carik jubah macam ustaz don pki tu...thxx..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...