23

MH370 ~ Ketuk jari-jemari tu,baru tau!!!

13:11 |


Assalamualaikum semua kawan blogger 
Ya..lama benar Kak Lea menghilangkan diri di sebalik....

 Kesibukan kerja di pejabat...

Timbunan kertas ni tak pernah surut-surut
Nak muntah kerja bermain dengan nombor-nombor

Yehaa....Sepang pun ada catuan air agagagaga....

Duit gaji banyak ke sini ooooo.....


Baru nak aktif kembali blogging,
adik perempuan pulak bertunang
Maka kesibukan tak henti-henti


Tadi sempat Kak Lea tengok perbincangan di WHI 



Hurm....
Sebagai salah seorang blogger,
kata orang cubit paha kanan ,paha kiri terasa
Tak kiralah kita blogger terkenal
atau 
suam2 kuku seperti Kak Lea ni....
Berhati-hati semasa berkomunikasi di alam maya


TOLONGLAH!!!
Berfikir sebelum laju jari-jemari mengetuk di keyboard
 Hentikanlah menaip yang bukan2 
dan
 elakkan jari tu daripada laju je 
LIKE dan SHARE 
maklumat yang tidak diketahui benar atau palsu
mengenai kehilangan MH370


Itu kapal terbang kita
Ada lambang bendera negara kita
Anak2 kapal berserta semua penumpang itu
adalah 'nyawa' yang tak ternilai harganya

Terlalu banyak yang muat naik status...

"Kawan saya punya kawan yang kerja di (.....) beritahu..... "

"Mak saya punya kawan...orang besar kat (......) cakap,kan ..... "

Owhhhhhh!!!

Ikutkan Kak Lea pun boleh je nak kongsi segala maklumat
yang orang tu beritahu,orang ni beritahu
Apatah lagi duduk di kawasan berdekatan KLIA....
80% kawan,jiran,keluarga 
rata-rata kakitangan di sana....
Di Imigresen,MAHB,MAS,Engineering,DCA...
pelbagai cerita A-Z yang didengari

Tapi kalau maklumat yang didengari itu tak pasti benar atau palsu...
bijakkah kalau jari-jemari Kak Lea 
menaip laju 
semata-mata nak jadi di antara blogger 
yang menyalurkan maklumat 'panas'...( konon)
sambil
nak bagi trafik blog kencang....

Hurm....

Ketuk jari-jemari tu,baru tau!!!


Cukuplah
Marilah kita berdoa agar misteri kehilangan MH370 ini 
Allah leraikan kekusutannya



Assalamualaikum










23 comments

12/3/14 13:35

gelak saya baca entri sis ni tau
betul tu, kalau nak tulis semua benda yg kita dengar sekelling kita, mau kontot jari tekan keyboard
hahaha
#prayformh370

12/3/14 13:54

@Irfa hye sis irfa ^*

hah..ni salah seorang blogger yang dekat sangat di klia tapi rilek2 aja ngeeee....

yelah irfa...mau melecet jari kalau semua benda kita dengar nak dikongsi di blog.kalau betul takpe.kalau tak....apa perasaan semua ahli keluarga MH370,kan hurm...

12/3/14 13:56

salam kenal...

wah ini entri 4 dalam satu ker? tak suka susun kertas apa lagi tengok nombor2 easa nak mual pening..kalau sikit ok kalau bertimbun memag rasa nak buang dalam mr tong sampah.

jemputlah ke blog cahayacinta saya.

12/3/14 14:04

Ada jugak syer cerita ini tapi sekadar melafazkan simpati kepada mangsa dan keluarga teman sepejabat yg turut menjadi mangsa.

12/3/14 14:04

@cahaya salam kenal kembali hye sis cahaya ^^

haah 4 in 1 ala2 minuman dalam paket tu hahahaha.lama tak blogging inilah jadinya.semua sumbat dalam satu entri huwaaa...

ok kak lea otw ke sana ke sana :)

12/3/14 14:06

@cahaya sis..profile not available .macam mana nak singgah balas ni huhu

12/3/14 14:13

@JunAina hye sis :)

macam itu takpe,kan sebab sudah tentu peristiwa yang cukup besar impaknya kepada negara kita,ni ... kita pasti nak turut berkongsi kesedihan kenalan rapat yang keluarga mereka turut terlibat.

lagi ramai baca entri tu,lagi ramai yang akan turut berdoa agar misteri ni terlerai secepat mungkin dengan izin Allah :)

12/3/14 14:34

kak aleaaa! lamanya menghilang ni kak...rindu akak! Sama la kak, keje kenit ni pun byk tengok nombor kak, naik muntoh nengoknya hehehe.

Tak pasti yg mana satu benar, lebih baik berdiam dan berdoa untuk keselamatan mereka kan kak.

#pray4MH370

12/3/14 14:48

@Kenit Cinonet hahaha itulah status pun kena tulis 'chipsmore' ngeeee :)

sama2 kite berdoa agar semua ini menemui jawapan secepat mungkin,dengan izin Allah amin

12/3/14 15:14

Hehehehe kelakar baca entry akak ni,

Ketuk jari baru tahu kan.

Kadang suka sngat share mcm2. Sampaikan org keliru. Kalau yang boleh beza antara betul dan tidak tu takpela. Kalau yang main redah je. haruuu

12/3/14 15:18

setuju...sangat setuju....kdg kdg uyg xmasuk dek akal pown dorg beriya katakan dr sumber yang boleh dipercayai...

12/3/14 15:33

@Cik Puan Eka hye sis eka..hah dah sampai meh sila2 he3...

hurm itulah...sudah tentu ada ahli keluarga mangsa yang merupakan blogger - blog/fb/twitter dll.apa perasaan mereka bila dapat pelbagai maklumat yang 'rojak' alahai

12/3/14 15:35

@HeNRieTTa JoSe hye sis wah..selamat datang kembali ngeeee.....

kadang2 baca jugak apa yang ada di media sosial.tapi kita kena bijak,jangan cepat melatah bila baca maklumat yang 'panas',kan huuh

12/3/14 16:13

wahh lama tak datag keblog akak..setuju dengan entri akak nie

12/3/14 16:20

@Aku Penghibur hye acik terima kasih :)

hahaha kak lea pun dah jarang update dan bw huhu...

12/3/14 16:36

nasib baik rumah aku tak kena catu...

12/3/14 16:39

@Tukang Karut hah...bak sini 3 tong air.....he3...nak mandi pun bercatu.ada officemate siap mandi kat r&r berdekatan adeihhhh...

12/3/14 18:38

syuk nak tolong bab yang ketuk jari tu. :D hehe

12/3/14 18:52

@syuk shusuke hi syuk...wah tq..ta singgah.

owh sukalah tu bab ketuk-mengetuk hahaha ^*

13/3/14 07:03

Assalamualaikum warahmatullah,
lama sungguh sahabat menghilang...
ingatkan sudah merajuk dengan dunia blogger (jgn mare, gurau je)

Betullah tu, kadang-kadang dalam ghairah menaip, kita tidak sedar apa yang ditulis tu menyebabkan ada yang terguris. Apa pun, mudah-mudahan Allah SWT mempermudahkan semua usaha pencarian, kepada-Nya jua dikembalikan segala urusan. Ameen

13/3/14 10:04

setuju sangat kak lea . . better duduk diam n tunggu berita . . yang dekat berita tu memang dah sah sebab semua siasatan dah dilakukan . ni belum siasat apa2 lagi mulut menyampai tu banyak sangat . . perangai manusia ni pelik2 .

14/3/14 17:46

Selamat kembali, Kak Lea.

14/3/14 18:05

cikgu....terima kasih tau sudi lagi singgah :-)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...